Un sondaj interesant realizat în SUA a dezvăluit că două treimi din șoferi se tem de vehiculele autonome, o cifră care a crescut semnificativ față de cei 54% care au exprimat sentimente similare în 2021.
Studiul realizat de AAA a fost efectuat între 11 și 16 ianuarie 2024, folosind un panel pentru a oferi o acoperire de aproximativ 97% din populația gospodăriilor din SUA. Un total de 1.010 șoferi eligibili au răspuns la sondaj și 66% dintre ei au spus că se tem de vehiculele autonome, 25% au spus că nu sunt siguri cu privire la astfel de tehnologii, iar doar 9% au spus că au încredere în vehiculele care pot conduce singure.
Procentul de oameni care se tem de vehiculele autonome a scăzut marginal de la 68% în 2023, dar rămâne mult mai mare decât cei 55% raportați în 2022 și 54% în 2021. Greg Brannon, directorul de cercetare în inginerie auto de la AAA, crede că accidentele recente implicate în vehicule autonome sunt parțial responsabile pentru creșterea temerilor.
„A existat o creștere a fricii consumatorilor în ultimii ani”, a spus el. „Având în vedere numeroasele incidente și incidente bine publicitate care implică tehnologiile de vehicule actuale, nu este surprinzător că oamenii sunt aprehensivi în ceea ce privește siguranța lor.”
În timp ce oamenii rămân sceptici cu privire la vehiculele complet autonome, mulți încă susțin funcțiile de asistență la conducere semi-autonome care au devenit obișnuite în majoritatea mașinilor noi. De exemplu, 63% dintre șoferii din SUA doresc frânare de urgență automată la mersul înapoi pe viitoarea lor mașină, în timp ce 63% doresc, de asemenea, frânare automată de urgență și 62% ar dori asistență la menținerea benzii.
Îngrijorător, 40% dintre oameni au dezvăluit că cred că există mașini în prezent pe piață care pot conduce singure în timp ce dormi, lucru care nu este adevărat. AAA spune că acest lucru arată că consumatorii trebuie să fie mai bine educați cu privire la astfel de tehnologii.
„AAA caută să colaboreze cu producătorii auto pentru a stabili uniformitate în denumirea și performanța sistemelor în întreaga industrie”, a spus Brannon. „Lucrând împreună, putem ajuta consumatorii să înțeleagă tehnologia prezentă în vehiculele lor și să-i educăm cu privire la modul, momentul și locul potrivit de utilizare a acestor sisteme.”