Noul Lancia Ypsilon marchează intrarea celebrei mărci în era electrificării, aducând totodată o nouă speranță pentru brandul italian, într-un moment în care părea că va dispărea definitiv. Modelul este bazat pe platforma Peugeot 208 și italienii promit 1.906 unități Ypsilon Cassina electrice ce vor costa cam 40.000 de euro.
Lancia revine ca marcă premium, odată cu noul Ypsilon, chiar dacă folosește platforma electrică pe care se regăsește și Opel Corsa ori Peugeot e-208. Standardul premium va fi asigurat în special de echipamentele oferite, între care și linia audio SALA sau interiorul personalizat de celebrul brand de design Cassina, care transformă ediția limitată de la lansarea Ypsilon într-un living de lux, cu scaune tapițate cu catifea albastră, „tavolino”, măsuța de cafea, și inserții colorate pe panourile ușilor și bordului, împreună cu lumina ambientală.
Noua generație Lancia Ypsilon are dimensiuni tipice de clasă B, cu 4,08 metri lungime și 1,76 metri lățime, și vine cu un design inedit, având o formă fluidă, faruri clasice dar cu o un contur ce pare a fi hexagonal, dar și cu un element nemaiîntâlnit la nicio mașină, o linie luminoasă de LED-uri ce mărginește capota motorului și grila frontală, parte din logo-ul Lancia reinterpretat, care include și numele mărcii, iluminat, prezent pe capotă, împreună cu o a treia linie verticală.
La interior, regăsim echipamente de top, inclusiv un display de 10,25 inci, sisteme de asistență și tehnologiile de infotainment asigurate de sistemul SALA.
În ceea ce privește sistemul de propulsie, Ypsilon va fi doar electrică, oferind o putere de 115 kW, adică 156 CP, respectiv 260 Nm, pe o caroserie care cântărește 1,6 tone, având ca sursă de putere bateria de 46,3 kWh, ceea ce înseamnă că este exact același grup motopropulsor de pe Opel Corsa și celelalte modele de clasă B, electrice, ale Stellantis. Autonomia declarată este de 403 km, în regim WLTP, iar chargerul de la bord permite încărcarea rapidă.
„Cu Noul Lancia Ypsilon, prima mașină din noua ere a mărcii, relansăm, începând din Italia. Designul său este inspirat din trecutul glorios al mărcii, acum reinterpretat într-un mod modern. Modelul reprezintă expresia supremă a confortului și designului la bord, caracterizat prin tehnologie și conectivitate de ultimă oră, dar întotdeauna simplu și intuitiv, în stilul perfect Lancia”, spune Luca Napolitano, CEO al mărcii Lancia.
Lancia va reîncerca, odată cu această generație, să cucerească Europa, după ce timp de foarte mulți ani s-a limitat doar la piața din Italia. Ypsilon va fi lansat mai întâi pe piața locală, dar va intra apoi pe mai multe piețe europene, în încercarea de a transforma Lancia într-un brand european. Marca se bazează pe o rețea din peste 70 de dealeri din Europa, primele lansări după Italia urmând să fie Belgia, Țările de Jos, Franța, Spania, toate în 2024, și Germania, în 2025.