VW vrea să cucerească SUA cu peste 30 de modele electrice

Da mai departe!

Grupul Volkswagen anunță că planurile pentru America de Nord se bazează pe electrificare, considerată o oportunitate. Arno Antlitz, directorul financiar al grupului, susține că „toată lumea începe de la zero” pe piața electrică.

Volkswagen Group va lansa în SUA și în celelalte țări din America de Nord nu mai puțin de 30 de automobile electrice, în următorii cinci – șase ani, modele pe care se bazează pentru a-și majora cota de piață. Compania vrea să mențină oferta de motorizări cu combustie în timp ce pe zona de electrice susține că poate să se bată cu ceilalți competitori și să-și majoreze cota de piață. Marca Scout, pe care grupul vrea să o relanseze anul viitor cu două noi modele, ambele complet electrice, face parte din acest plan.

„Electrificarea este oportunitatea noastră de a crește în America de Nord și de a face acest lucru profitabil. Avem tot ce ne trebuie pentru a avea succes: strategia, produsele, mărcile puternice, tehnologia, producția locală de baterii în Canada și resursele financiare ”, a spus Arno Antlitz, C FO al VW Group. Directorul financiar spune că majorarea de 18% pe care compania a înregistrat-o în regiune în 2023 este un semnal pentru evoluția viitoare.

„Cota noastră de piață este de 4% în SUA. Deși suntem o companie globală, ani și ani de zile ne-a lipsit scalarea locală în America de Nord, pe piața motoarelor cu combustie. Acum SUA devine electrică. Toată lumea începe de la zero. Electrificarea este șansa noastră de a crește și de a crește profitabil”, mai spune Antlitz.

Volkswagen Group are o uzină în SUA, în Chattanooga, Tennessee, în care își produce modelele cu combustie și a început deja și producția unora dintre mașinile electrice pe care le vinde pe această piață, respectiv primul SUV electric al mărcii, ID.4. În același timp, grupul german a început deja construcția la noua uzină de baterii din Canada, cu susținerea financiară a guvernului Canadian. Uzina va livra baterii pentru mașinile electrice produse în SUA, reușind astfel să atingă cerințele legislației americane (IRA) privind subvenționarea achiziției de mașini electrice. De asemenea, VW mai are în plan construirea unui automobil cu prețul sub 35.000 de dolari, într-una din uzinele din America de Nord, respectiv în SUA sau Mexic.

„Viitorul este electric. Cu toate acestea, observăm că tranziția nu are loc atât de repede pe cât se aștepta. Prin urmare, abordarea noastră este de a investi pe termen lung, răspunzând în același timp provocărilor pe termen scurt. Avem o strategie dublă, avansând electrificarea la nivel local și oferind simultan vehicule competitive cu motoare cu ardere internă. Portofoliul nostru de motoare termice eficiente și hibride plug-in ne permite să satisfacem cererea completă a clienților, conducând în același timp electrificarea completă. Deși această strategie este ceva mai scumpă, asigură robustețe și flexibilitate în vremuri incerte”, mai spune Arno Antlitz, care asigură conducerea operațională a grupului împreună cu Oliver Blume, CEO-ul companiei, dar care are în răspundere și marca Porsche.

Vânzările VW Group în America de Nord s-au apropiat de un milion de unități în 2023 (993.100), cu o creștere de 17,9%, ceea ce înseamnă un volum suplimentar de peste 150.000 de vehicule vândute în cele 12 luni. Volumul este departe de cifrele înregistrate în China (3,2 milioane de vehicule) sau Europa (3,8 milioane de vehicule), și reprezintă doar 11% din totalul vânzărilor grupului la nivel global, care au urcat anul trecut la 9,24 milioane de vehicule.

Related posts