Vânzările de automobile din China au înregistrat anul trecut o creștere mică, dar importantă, după ce prima parte a anului adusese rezultate de vânzări incerte. Vânzările de mașini electrice au crescut accelerat în ultimele luni, majorând avansul față de piețele occidentale.
Piața auto din China a ajuns pe 31 decembrie 2023 la un total de 21,7 milioane de automobile, cu șase procente peste nivelul din 2022, puțin peste estimările analiștilor, potrivit Asociației Producătorilor de Autoturisme din China. Ultima lună a anului a adus o creștere de 9% față de decembrie 2022, continuând astfel tendința de majorare din partea a doua anului, cu 2,36 milioane de autoturisme vândute.
Piața auto din China cunoaște o perioadă de revenire după mai mulți ani de evoluții inconsistente, cauzate de Covid, de criza de semiconductori și de schimbările legislative. În același timp, producătorii autohtoni, susținuți de subvențiile acordate de stat, încep să se consolideze în competiția cu producătorii europeni și americani, care mizează în continuare pe această piață.
BYD și-a consolidat poziția de cea mai mare companie auto din China, cu un volum total vândut, intern și extern, în ultima lună a anului, de 341.043 de autovehicule, din care aproximativ 56% au fost mașini electrice. Cu o cotă de piață de peste 30%, BYD a devenit deja companie globală care țintește la un loc în rândul primilor 10 constructori auto ai lumii, cu un volum de 3 milioane de vehicule vândute, cu care depășește nume mari precum BMW, Renault sau Mercedes.
Pe locul al doilea în 2023, pe piața din China, s-a situat FAW Volkswagen, cu o cotă de 18% și un volum de aproximativ 180.000 de automobile, iar pe locul al treilea Chery Auto, cu peste 170.000 de autovehicule vândute.
Geely, Changan și SAIC Volkswagen s-au clasat pe următoarele locuri, cu peste 160.000 de vehicule fiecare.