China este aproape să depășească Japonia în vânzările de mașini în afara granițelor sale, datorită vânzărilor puternice în Rusia și Mexic.
Japonia a dominat piața de export auto timp de decenii, cu Germania și Coreea de Sud producând, de asemenea, un număr mare de mașini destinate piețelor externe. Dar acum, China este pe cale să depășească toate cele trei țări și să devină cel mai mare exportator auto din lume.
La începutul acestui an, am raportat că exporturile Chinei au depășit cele ale Japoniei în primul trimestru al anului 2023, iar acum se pare că China a reușit să-și extindă această superioritate pe tot parcursul anului 2023. Asociația Chineză a Producătorilor de Automobile (CAAM) afirmă că țara a exportat 4,41 milioane de vehicule între ianuarie și noiembrie, o creștere de 58% față de aceeași perioadă din 2022, conform rapoartelor Nikkei Asia. Acest lucru se compară cu cele 3,99 milioane de unități produse de Japonia în primele 11 luni ale anului 2023 (o creștere de 15%).
În timp ce China nu a făcut încă progrese semnificative în SUA și este doar la începuturile penetrării pieței auto din Europa, deja a reușit să-și consolideze poziția atât în Mexic, cât și în Rusia, iar accesul la aceste piețe i-a ajutat să-și extindă semnificativ cifrele de export.
Nikkei scrie că China a exportat incredibil de multe, 730.000 de vehicule, în Rusia între ianuarie și octombrie, în creștere cu șapte ori față de cifra din 2022. Și deși cifra pentru Mexic nu este la fel de impresionantă, 330.000 de unități, exporturile au crescut cu 71%. Producătorii auto chinezi nu se mulțumesc doar cu exporturile către Mexic. Câțiva dintre aceștia încearcă să înființeze baze de producție acolo, pe care unii experți din industrie cred că le vor folosi pentru a ajuta mărcile chineze să aibă acces la SUA fără a plăti taxe de import mari.
Nu toate exporturile auto ale Chinei poartă marca chineză. În timp ce BYD este forța principală în impulsul de export auto al țării, Tesla, Volvo, BMW și Buick construiesc, de asemenea, mașini în China care sunt vândute în alte părți.