Compania chineză Huawei a declarat că va transfera tehnologiile și resursele de bază ale unității sale de automobile inteligente, care a înregistrat vânzări solide pentru o serie de vehicule noi, către o nouă companie mixtă deținută în proporție de până la 40% de producătorul auto Changan Auto.
Noua companie se va angaja în cercetare și dezvoltare, producție, vânzări și servicii de sisteme auto inteligente și soluții de componente, a precizat Huawei într-un comunicat de presă.
„Noua companie va lucra cu partenerii pentru a promova inovația și poziția de lider în tehnologia automobilelor inteligente și pentru a promova prosperitatea și dezvoltarea industriei auto”, se arată în comunicat.
Proporția de acțiuni și valoarea capitalului adus vor fi negociate de cele două părți, a declarat duminică Chongqing Changan Automobile într-un document depus la Bursa de Valori din Shenzhen.
„Cele două părți vor sprijini în comun compania țintă pentru a deveni un lider în industria sistemelor inteligente și a soluțiilor de componente auto cu sediul în China”, se arată în documentul depus.
Yu Chengdong, director general și președinte al unității de soluții inteligente pentru automobile, a declarat, în cadrul unei ceremonii de semnare de la Shenzhen, că producătorul de smartphone-uri va colabora cu mai multe firme auto pentru a „profita de oportunitățile oferite de electrificarea și transformarea inteligentă a industriei auto”, se arată în comunicat.
Huawei a declarat în repetate rânduri că nu face mașini pe cont propriu, ci doar ajută alți producători auto să facă vehicule mai bune.
Acesta are un parteneriat existent cu Changan, precum și cu alte companii, inclusiv Seres Group. Huawei și Seres produc în comun mașini sub marca Aito, inclusiv modelul M7.
Huawei a construit, de asemenea, sedanul S7 împreună cu producătorul auto chinez Chery sub o nouă marcă, Luxeed, pe care intenționează să o poziționeze ca un concurent pentru Model S de la Tesla.
Huawei a declarat în octombrie că a primit peste 50.000 de comenzi pentru modelul său modernizat M7 în primele 25 de zile de vânzări, ceea ce ar plasa Aito printre cei mai bine vânduți cinci producători de vehicule cu energie nouă din China, pe baza datelor din luna august.