Negociatorii United Auto Workers şi Ford Motor şi-au redus diferenţele cu privire la creşterile salariale după o nouă ofertă din partea producătorului auto pe fondul unor discuţii ”cu adevărat active”, potrivit unor persoane familiarizate cu negocierile cu cei trei mari producători auto din Detroit, transmite Reuters.
Preşedintele UAW, Shawn Fain, urmează să îi informeze vineri pe cei 150.000 de membri ai sindicatului de la Ford, General Motors şi Stellantis, compania mamă a Chrysler,despre progresele discuţiilor, a declarat o persoană informată cu privire la planurile sindicatului.
Nu este clar dacă Fain va ordona o nouă rundă de greve sau va declara că s-au făcut progrese suficiente pentru a amâna grevele la alte fabrici.
Pe lângă Ford, discuţiile cu Stellantis şi ceilalţi producători auto şi UAW au fost active în ultimele zile, au spus sursele.
Stellantis a refuzat să comenteze. Ford a anunţat marţi că a făcut o nouă ofertă ”cuprinzătoare”, care a inclus ”o creştere generală a salariilor cu peste 20%, necombinată” cu o creştere de două cifre în primul an. Ford nu a detaliat. Această propunere, totuşi, atunci când este combinată cu ajustări ale costului vieţii oferite anterior de producătorul de automobile, ar putea aduce oferta totală de creştere a salariilor la aproape de 30% pe durata contractului, au spus oameni familiarizaţi cu situaţia.
Cu toate acestea, UAW şi Ford nu au anunţat acorduri cu privire la alte aspecte semnificative, inclusiv salarizarea şi reprezentarea sindicatului la viitoarele fabrici de baterii şi impulsul sindicatului pentru revenirea la planurile de pensie care asigură un nivel definit de beneficii.
Directorul financiar al Ford, John Lawler, a declarat că oferta de pensionare a producătorului de automobile va asigura lucrătorilor UAW că se vor putea pensiona cu economii de 1 milion de dolari.
Dar, într-un semn că producătorii auto din Detroit încă se pregătesc pentru o luptă îndelungată, General Motors şi-a asigurat miercuri o nouă linie de credit de 6 miliarde de dolari şi a estimat că greva United Auto Workers a costat grupul 200 de milioane de dolari în trimestrul al treilea, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Greva împotriva producătorilor auto din Detroit Three a început pe 15 septembrie şi este acum la a 20-a zi.
Directorul financiar al GM, Paul Jacobson, a declarat pentru CNBC că linia de credit a fost ”prudentă”, având în vedere declaraţiile unor oficiali UAW ”că intenţionează să prelungească acest lucru luni de zile”.
El a spus că GM a făcut o ofertă de contract record şi a spus că are nevoie de o înţelegere care să-l pună ”la egalitate cu concurenţii noştri”.
Sindicatul a sdeclanşat greve la două fabrici de asamblare ale GM şi la 20 de centre de distribuţie de piese.
Costul grevei la GM reflectă 16 zile în care producţia a fost oprită la o fabrică de asamblare din Wentzville, Missouri, pentru camionete şi camionete de dimensiuni medii. De asemenea, reflectă greva de la fabricile de piese de schimb GM şi efectele secundare, inclusiv oprirea producţiei la o fabrică de maşini GM din Kansas, din cauza lipsei de piese.
Costul mediu indicat, de 12,5 milioane de dolari pe zi pentru General Motors ar putea creşte brusc dacă UAW va opri producţia de vehicule în săptămânile următoare.
Ford şi-a asigurat o linie de credit de 4 miliarde de dolari în august, înainte de expirarea contractului UAW din 14 septembrie.
GM a fost forţat să concedieze 2.100 de muncitori la cinci fabrici din patru state. Ford a declarat miercuri că va concedia încă 400 de lucrători în Michigan, începând de joi, din cauza grevei, după ce anterior a concediat 930 de lucrători, iar Stellantis 370 de lucrători din Ohio şi Indiana tot din cauza grevei.
Între timp, aproape 30% dintre producătorii de piese auto chestionaţi de un grup comercial din industrie au declarat că i-au concediat pe unii lucrători din cauza grevelor UAW.
Alţi 60% se aşteaptă la mai multe disponibilizări până la jumătatea lunii octombrie, dacă grevele vor continua, a spus Asociaţia producătorilor de echipamente de motoare.