Cei mai mari concurenţi ai Ford Motor în privinţa vehiculelor electrice nu sunt liderul american Tesla sau rivalul General Motors ci producătorii de automobile chinezi, a declarat joi CEO-ul Jim Farley, citat de CNBC.
Farley a spus că companii chineze precum BYD, susţinută de Warren Buffett, sunt înaintea marilor producători auto şi startupurilor din SUA în sectorul vehiculelor electrice, în special în privinţa chimiei bateriilor şi alte tehnologii emergente.
”Îi considerăm pe chinezi principalul concurent, nu GM sau Toyota”, a spus Farley în timpul summitului Morgan Stanley Sustainable Finance.
El a folosit BYD ca exemplu principal al unui producător auto chinez care a dezvoltat şi vândut cu succes vehicule electrice, mai întâi în China, iar acum în Europa.
”Îmi place BYD. Total integrată pe verticală, agresivă… companie foarte, foarte impresionantă. Şi s-au dedicat întotdeauna energiei electrice”, a spus Farley când a fost întrebat ce companie produce corect vehiculele electrice.
BYD şi-a crescut vânzările în China de la 445.000 de unităţi în 2015 la aproape două milioane anul trecut, devenind unul dintre primii cinci producători auto după vânzări din China, potrivit LMC Automotive.
Comentariile lui Farley sunt similare cu cele ale experţilor din industrie şi ale investitorilor cu privire la creşterea BYD şi a altor producători de automobile chinezi, care au sprijin guvernamental în China.
”BYD are un loc imens, atât din perspectiva vehiculelor electrice, cât şi din partea producţiei de baterii”, a declarat Philip Ripman, manager de portofoliu la Storebrand Asset Management, pentru CNBC Pro Talks, săptămâna trecută.
Ripman, care administrează fondul sustenabil Storebrand Global Solutions, de 1 miliard de dolari, a subliniat evoluţiile BYD în tehnologia mai ieftină a bateriilor cu ioni de sodiu, care ar putea înlocui bateriile cu litiu.
El a observat că acestea ar putea deveni predominante în vehiculele electrice mai accesibile ale BYD şi ar putea ajuta la creşterea marjelor de profit pentru producătorul de automobile.
Farley a remarcat, de asemenea, avantajele bateriei BYD în comparaţie cu standardul actual al bateriilor litiu-ion din industrie din SUA.
Ford a anunţat la începutul acestui an o nouă colaborare cu Contemporary Amperex Technology Co., sau CATL, din China, pentru o nouă fabrică de 3,5 miliarde de dolari pentru a construi baterii mai ieftine în Michigan.
Instalaţia va produce baterii noi cu fosfat de fier-litiu sau LFP, spre deosebire de bateriile mai scumpe nichel-cobalt mangan cu litiu, pe care compania le foloseşte în prezent.
Este de aşteptat ca fabrica să se deschidă în 2026 şi să angajeze aproximativ 2.500 de oameni, potrivit producătorului auto din Detroit.
Farley a promovat rolul BYD în dezvoltarea acestei tehnologii.
”Scara BYD este acum mult mai mare decât a Tesla şi au dezvoltat tehnologia LFP, care este o baterie mai bună”, a spus Farley.
Acordul Ford-CATL a fost criticat pe fondul tensiunilor dintre SUA şi China. Mai exact, Marco Rubio a cerut administraţiei Biden să revizuiască acordul, care include licenţierea Ford pentru tehnologiile CATL.
Producătorul auto din Detroit va deţine noua unitate printr-o filială deţinută în totalitate, în loc să o opereze ca o societate mixtă cu CATL.
Farley a spus că dacă politica va împiedica accesul unor tehnologii EV mai ieftine în SUA, consumatorul va fi ”prostit” cu preţuri mai mari.
”Trebuie să rezolvăm asta în ţara noastră. Şi cred că sunt companii cu adevărat interesante”, a spus Farley.