Kia EV9 rulează perfect chiar și în condiții extreme de vreme rece. În timpul testării sale în condiții de iarnă în Arjeplog, Suedia, În condiții extreme de temperatură sub zero grade, aproape de cercul polar, inginerii Kia au testat automobilul pentru a asigura performanța optimă a bateriei și a încărcării, în ciuda temperaturii extrem de scăzute. În plus, aceștia au optimizat sistemul de control al tracțiunii pentru a oferi cea mai bună performanță posibilă în timpul rulării pe zăpadă și gheață.
„Este un mit că automobilele electrice sunt greu de condus pe zăpadă”, spune Gunther Frank, General Manager Development Project Operations al Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC). „Cu Kia EV9, am demonstrat că avem tehnologia pentru a depăși provocările legate de viteza de încărcare în condiții de vreme rece, precum și posibilitatea de a îmbunătăți rularea și manevrabilitatea pentru a face un automobil EV sigur și chiar distractiv de condus pe zăpadă.”
Tehnologia de condiționare a bateriei și funcționalitatea „EV Route Planner” optimizează performanța de încărcare
În condiții optime, Kia EV9 are ca obiectiv o autonomie de rulare de peste 541 km, conform procedurii WLTP (World harmonized Light vehicle Testing Procedure). Prin încărcarea la o stație ultra-rapidă de 800 de volți, poate câștiga o autonomie de până la 239 km după doar 15 minute de încărcare. Totuși, ca și în cazul tuturor automobilelor electrice, condusul în condiții de căldură sau frig extrem poate duce la o încărcare mai lentă și o autonomie mai scurtă.
„Ca și corpul uman, o baterie are, de asemenea, un anumit interval de temperatură în care se simte cel mai confortabil”, spune Frank. „În acest interval poate oferi cele mai bune performanțe în timpul condusului și încărcării. În afara acestui interval, au fost implementate tehnologii termice dedicate, de ultimă generație, pentru a gestiona aceste condiții extreme.”
Una dintre aceste caracteristici este tehnologia de condiționare a bateriei, care a fost introdusă pentru prima dată pentru modelul Kia EV6. Condiționarea bateriei înseamnă în esență preîncălzirea bateriei înainte de încărcare. Prin atingerea temperaturii optime a bateriei înainte de începerea încărcării, EV9 poate continua să realizeze încărcare ultra-rapidă, în ciuda frigului.
O altă funcționalitate, EV Route Planner, introdusă pentru prima dată pentru modelul EV9, oferă clienților și mai mult confort prin programarea automată la stațiile de încărcare disponibile pe traseu atunci când acest lucru este necesar. Sistemul analizează în timp real datele oferite de automobil, precum și traseul care a fost introdus în sistemul AVN, pentru a adăuga puncte de încărcare atunci când este necesar. Atunci când autonomia de rulare estimată este insuficientă pentru a ajunge la destinație, sistemul AVN afișează o fereastră de dialog care sugerează posibile stații de încărcare și întreabă clientul dacă dorește să le adauge la traseul său. Acest lucru înseamnă că clienții nu trebuie să petreacă timp planificându-și traseele în funcție de disponibilitatea stațiilor de încărcare – modelul EV9 o face pentru ei, arătându-le când, unde și pentru cât timp trebuie încărcată bateria.
Funcționalitatea „EV Route Planner” și tehnologia de condiționare a bateriei lucrează împreună pentru a preîncălzi bateria în condiții de frig la apropierea unui punct de încărcare de mare viteză. Pentru clienți, acest lucru înseamnă mai mult timp la volan și mai puțin timp petrecut la încărcare – sau gândul la încărcare. „Obiectivul nostru este să oferim clienților cea mai bună experiență posibilă de condus și încărcare”, a spus Frank. „Ne dorim ca ei să poată parcurge distanțe mai lungi în cel mai scurt timp posibil și în cel mai relaxant mod pentru a face pasul de la mașinile ICE la mașinile electrice cât mai ușor posibil.”
Caracteristici specifice automobilelor EV pentru o călătorie sigură și stabilă
Centrul de greutate coborât și ampatamentul lung al modelului Kia EV9 ajută la stabilizarea automobilului în timpul rulării – în special, prin reducerea ruliului în viraje. Pentru a face față greutății suplimentare și accelerației crescute asociate automobilelor electrice, inginerii au mărit discurile de frână din față. În plus, sistemul de frânare regenerativă al modelului Kia EV9 a fost îmbunătățit prin aplicarea unui amplificator electric integrat de a doua generație IEB (Integrated Electric Booster), pentru a reduce greutatea totală și a îmbunătăți eficiența energetică.
Șasiul modelului EV9 a fost optimizat, iar suspensia a fost reglată, pentru a asigura capabilități excelente de manevrare pe zăpadă și gheață. Inginerii și-au propus să găsească combinația optimă între manevrabilitate și răspunsul sigur și prompt al direcției, dar și un condus captivant. Rezultatul este o experiență de condus mai echilibrată, concentrată pe oferirea unui confort maxim pentru pasageri, indiferent de condițiile de rulare.
Tracțiune integrală pentru manevrabilitate maximă pe zăpadă
Kia EV9 a fost echipat de HMETC cu anvelope de iarnă dedicate pentru testarea sa în Arjeplog, Suedia. Aceste anvelope oferă stabilitate maximă pe pistele cu zăpadă. Kia EV9 va veni cu de jante din aluminiu de 19 sau 20 de inch oferite opțional, iar versiunea GT line este disponibilă și cu roți de 21 de inch.
O altă caracteristică pentru a îmbunătăți manevrabilitatea pe zăpadă și gheață este tracțiunea integrală. Kia EV9 echipat cu tracțiune integrală dispune de motoare electrice atât pentru puntea față cât și spate. Modelul cu tracțiune pe puntea spate (RWD) utilizează un motor electric de 150 kW, iar cel cu tracțiune integrală (AWD) are o putere totală de 283 kW. Acest lucru dublează în esență puterea sistemului atunci când sistemul AWD este activat.
Sistem de control al tracțiunii cu modul de condus pe zăpadă dedicat
Sistemul de control al tracțiunii al modelului Kia EV9, sau TCS (Traction Control System), este menit să îmbunătățească performanța în timpul rulării pe suprafețe provocatoare. Șoferii pot alege dintre modurile de condus Mud, Sand, și Snow utilizând butonul „Terrain Mode” de pe volan pentru a optimiza performanța de condus în diferite condiții de rulare. Sistemul ajustează distribuția și cuplul motorului, precum și setările șasiului și alte caracteristici de control ale stabilității pentru a asigura o performanță sigură, chiar și în condiții de aderență redusă. Aceasta înseamnă că noul Kia EV9 poate fi condus în condiții de rulare off-road.
Modul de condus „Snow” este optimizat pentru a menține stabilitatea și direcția de rulare în condiții de suprafață alunecoasă. Când modul de condus „Snow” este activat, sistemul de control al tracțiunii limitează cuplul motorului și îl controlează pentru o aderență optimă a tuturor celor patru roți pentru a menține direcția în condiții de rulare pe suprafețe alunecoase. De asemenea, aplică cel mai bun nivel de control al frânării pentru a optimiza tracțiunea. Toate aceste sisteme funcționează împreună pentru a oferi clienților o experiență sigură și stabilă – în același timp oferind un condus captivant.