Grupul Volkswagen, dar și alți mari producători auto, consideră normele Euro 7 costisitoare și cu o utilitate redusă. Implementarea acestora în 2025 ar putea duce la oprirea producției pentru anumite modele.
Germanii de la Volkswagen atrag atenția autorităților europene că puținul timp rămas până la intrarea în vigoare a standardelor Euro 7 – iulie 2025 – nu permite găsirea de soluții tehnice pentru toate modelele aflate în prezent în producție.
Volkswagen consideră că ar putea modifica toate modelele aflate pe piață în circa doi ani de la decizia finală privind cerințele Euro 7. Ba chiar, pentru a acoperi și toate variantele de motorizare, ar fi nevoie de circa trei ani.
Germanii consideră că stabilirea unui nou termen de implementare pentru toamna lui 2026 ar permite ca, un an mai târziu, în toamna lui 2027, toate mașinile noi să îndeplinească standardele Euro 7.
Parlamentul European și statele UE vor negocia în acest an propunerile Euro 7 care țintesc limite mai stricte pentru emisiile vehiculelor, atât la nivelul sistemelor de propulsie cât și la cele ale echipamentelor de frânare, anvelopelor, etc.
În timp ce producătorii auto se luptă să elimine sau, măcar, să amâne implementarea Euro 7, cu justificarea că sunt foarte costisitoare și imposibil de implementat până în iulie 2025, Comisia Europeană susține că măsurile sunt necesare cât mai curând posibil pentru a reduce emisiile nocive în perioada în care mașinile cu motor termic vor rămâne în circulație. Așa cum este deja cunoscut, din 2035, în Europa va fi permisă doar comercializarea mașinilor cu sisteme de propulsie electrice, cu hidrogen sau e-combustibili.