Într-un moment în care scandalurile diesel, care au pornit cu celebrul Dieselgate al Volkswagen, păreau uitate, marile grupuri germane VW, BMW și Mercedes-Group sunt în centrul unei noi acuzații de manipulare a emisiilor pentru motoare cu combustie.
Autoritățile din Coreea de Sud au anunțat că patru mărci germane, Volkswgen și Audi, din grupul VAG, precum și BMW și Mercedes-Benz, ar fi vinovate de stabilire unei înțelegeri pentru manipularea emisiilor pentru motoarele diesel, înțelegere care a afectat concurența și a limitat alegerea cumpărătorilor. Șeful organismului de supraveghere anti-trust din Coreea de Sud a organizat o conferință de presă în care a anunțat că amenzile totale se ridică la 42,3 miliarde woni, aproximativ 33,5 milioane de dolari, totodată acesta explicând, cu ajutorul unor planșe, în ce ar fi constat manipularea emisiilor cu ajutorul unor tehnologii asupra cărora ar fi convenit cei trei mari constructori.
După cum a anunțat Shin Dong-Yeol, șeful diviziei de investigare a cartelurilor a Comisiei pentru comerț echitabil, mașinile ar fi avut instalat un software conceput pentru a reduce oxidul de azot la minim, atât cât era nevoie pentru a îndeplini reglementările de mediu, în rest funcționarea motorului și emisiile fiind lăsate libere. Investigatorii au stabilit că șefii celor trei companii s-ar fi întâlnit în Stuttgart în 2006, pentru a conveni asupra adoptării unui sistem software de reducere catalitică selectivă care să funcționeze în două moduri, respectiv unul în trafic real și unul în teste. Coreenii susțin că înțelegerea ar fi fost făcută „ca o măsură preventivă pentru reglementările consolidate ale UE, Coreei de Sud și ale altor țări cu privire la emisiile de oxid de azot”.
„Cei trei producători de automobile au avut un acord astfel încât nicio companie să nu producă mașini mai ecologice (diesel) folosind un sistem monomod. Au limitat concurența pentru dezvoltarea tehnologiei curate inovatoare și alegerea consumatorilor de a cumpăra mai multe mașini curate”, a declarat Shin Dong-Yeol. Acesta a mai spus că Bosch, furnizorul de componente de motor, a încercat să le sugereze să folosească sistemul cu un singur mod de reducere a emisiilor, dar aceștia au respins ideea. Shin susține că această înțelegere dintre marii producători germani ar fi cea care a stat la baza Dieselgate, un scandal care a ieșit la lumină în 2015 și care a dezvăluit că peste jumătate de milion de mașini VW au manipulat testele de emisii.
De atunci, atât VW, cât și celelalte companii au mai fost amendate în diferite zone ale lumii pentru aceste fapte, dar este pentru prima dată când o autoritate susține cu probe înțelegerea istorică dintre constructorii germani. În 2021, UE a stabilit la finalul unei investigații pe același subiect că Volkswagen, Audi, Porsche și BMW s-au înțeles în ceea ce privește fabricarea de rezervoare de combustibil diesel de dimensiuni similare și reducerea nivelului de consum al combustibilului de evacuare, amenzile aplicate fiind în valoare totală de 875 de milioane de euro. Amenzile stabilite pentru constructori nu sunt egale: Mercedes-Benz Korea trebuie să plătească aproximativ 20,7 miliarde de woni, în timp ce BMW Korea și marca Audi din cadrul Volkswagen Korea vor plăti 15,6 miliarde de woni, respectiv 6 miliarde de woni. VW nu a fost amendată, deoarece nu a vândut în această țară mașinile cu software ilegal.
Reprezentanții Mercedes au contestat decizia și au invocat faptul că, în UE, marca a fost iertată în acest caz, deoarece a raportat voluntare înțelegerea și a susținut că nu a transmis concurenței informații referitoare la prețuri, volume de producție sau alte strategii care ar fi putut afecta concurența. Mercedes Benz are un istoric al amenzilor în Coreea de Sud, tot din cauza motoarelor diesel. Compania a fost amendată cu acuzația de publicitate înșelătoare, în cazul nivelului de emisii ale acestui tip de motoare.