Producătorul american de automobile electrice Tesla este aproape de un acord preliminar vizând construirea unei uzine în Indonezia, ţară care dispune de rezerve importante de nichel, necesar pentru producţia de baterii, informează Bloomberg News.
În prezent, Tesla produce automobile electrice la uzinele sale din Shanghai (China), Austin (Texas), Berlin (Germania) şi Fremont (California), iar în media au apărut zvonuri că ar urma să anunţe o nouă uzină în statul Nuevo Leon din Mexic.
Potrivit surselor citate de Bloomberg, uzina Tesla din Indonezia ar putea produce până la un milion de autoturisme pe an, în linie cu ambiţiile Tesla ca toate uzinele sale să ajungă la această capacitate. Discuţiile cu autorităţile din Indonezia privesc mai multe facilităţi amplasate în această ţară din Asia de Sud-Est, care să asigure funcţii diferite de-a lungul lanţurilor de producţie şi aprovizionare. Sursele au precizat să deocamdată nu a fost semnat un acord şi este posibil ca discuţiile să eşueze.
Ministrul indonezian pentru Investiţii, Bahlil Lahadalia, a confirmat că autorităţile poartă discuţii cu Tesla, cel mai valoros constructor auto din lume.
Autorităţile de la Jakarta curtează de multă vreme Tesla, după ce, anul trecut, au semnat un acord în valoare de cinci miliarde de dolari vizând aprovizionarea cu nichel a constructorului de automobile electrice.
Într-un interviu acordat Bloomberg în luna august 2002, preşedintele Indoneziei, Joko Widodo, a spus că ţara sa vrea ca Tesla să producă local automobile electrice, nu doar bateriile utilizate de automobilele electrice, adăugând că este dispus să îl convingă pe Elon Musk că Indonezia poate fi mai mult decât un furnizor de materii prime importante.
O uzină în Indonezia ar fi cea de a treia uzină Tesla din străinătate după facilităţile de la Shanghai (China) şi Berlin (Germania). Chiar dacă Indonezia oferă o poată de intrare spre cei 675 de milioane de consumatori din Asia de Sud-Est, este totuşi o piaţă dificilă pentru constructorii auto mondiali, având în vedere că automobilele accesibile (de obicei cu un preţ de cost mai mic de 20.000 de dolari) reprezintă cea mai mare parte a automobilelor vândute în Indonezia.