Volkswagen va transforma radical familia de automobile ID, dedicată propulsiei electrice, după cum spune noul CEO al mărcii, Thomas Schafer. Primele modificări vor fi estetice, următoarele vor aduce modele noi, respinse anterior. Nemulțumit de felul în care arată mașinile din gama electrică ID, Thomas Schafer, care a preluat de la 1 iulie conducerea mărcii Volkswgen, vrea să regândească întreaga ofertă, potrivit Automobilwoche.
Schafer spune că nu este mulțumit de cum se prezintă cele patru modele ID și vrea să demareze un face-lift rapid acestor mașini. „au avut succes, dar nu sunt așa cum le vreau eu”, a declarat șeful VW.
Primul model care va fi redesenat va fi ID.3, iar planurile prevăd o lansare în primăvara lui 2023. Peste doar un an va veni rândul SUV-ului ID.4. „Va fi un salt vizibil și în ce privește calitatea, materialele și stabilitatea sistemului”, mai spune Schafer. El mai spune că va fi modificată caroseria, atât cât se poate, dar și interiorul, unde va fi introdus un ecran mai mare. În privința noilor proiecte, cel mai important va fi modelul de clasă B ID.2, care a fost inițiat anterior sub forma conceptului ID.Life, a fost anulat din cauza eșecului public de la Munchen, iar acum a fost resuscitat de Schafer, care a cerut un design nou.
La fel de important va fi și ID.7, un „Passat electric”, pe care fostul CEO al grupului, Herbert Diess, l-a respins. Pe lângă cele două, alte opt modele electrice ar putea fi lansate în următorii patru ani, mult mai multe decât planurile anterioare. Un ID.3 crossover, adică un SUV compact, este pe listă, de asemenea o versiune cross a lui ID.2. Este căutată o soluție și pentru segmentul entry-level, unde pragul pe care compania îl visa anterior, de 20.000 de euro, nu mai poate fi atins. O soluție va fi cesionarea dezvoltării și producției celor de la Skoda, care ar putea sta în spatele unui VW ID.1 accesibil, un posibil rival pentru Dacia Spring.
Volkswagen vinde în acest moment în Europa ID.3, ID.4, ID.5 și microbuzul ID.Buzz, iar în China ID.6. Cele cinci modele aau reușit să vândă împreună, de la lansarea primului ID.3, peste 500.000 de automobile cu propulsie exclusiv electrică, iar planurile companiei urmăresc dublarea acestui volum în următorii ani. Compania se confruntă însă în acest moment nu doar cu criza de semiconductori, care încetinește producția, ci și cu o concurență din ce în ce mai puternică, atât din partea mărcilor europene, cât și de cea a chinezilor, care au intrat deja în Europa cu modele mai ieftine și foarte apreciate din punct de vedere tehnic și estetic.