Contrar tendințelor din industria auto, confirmate de tot mai mulți constructori de automobile care raportează scăderi ale vânzărilor, dar creșteri le profiturilor, rezultatele Ford pentru al treilea trimestru al acestui an se poziționează exact pe dos: o creștere a vânzărilor la nivel global, dar cu o adâncire a pierderilor.
Ford a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea din 2022, care cuprind o pierdere netă de peste 800 de milioane de dolari, o inversare a situației față de anul trecut, când compania raporta un profit net de 1,2 miliarde dolari. Vânzările companiei în acest interval s-au ridicat la 1,09 milioane de vehicule, cu 7% mai multe față de anul trecut, iar veniturile au crescut și ele în consecință, cu 10 procente, la aproape 40 de miliarde dolari, cu 3,7 miliarde mai multe ca în anul anterior.
Pe toate cele nouă luni care au trecut, veniturile Ford au crescut cu 16%, la 114 miliarde dolari, însă rezultatul net este în acest interval negativ, respectiv o pierdere de 3,3 miliarde dolari, în condițiile în care în urmă cu un an, în același interval, Ford obținea un profit net de 5,7 miliarde dolari.
Ford face observații privind estimările introducerii pe scară largă a tehnologiei de conducere autonomă nivel 4, care „va fi mai îndepărtată decât se anticipase inițial”. Această afirmație vine probabil ca o justificare pentru o decizie luată de companie: „În trimestrul al treilea, Ford a luat o decizie strategică, transferând cheltuielile de capital de la sistemele de asistență avansată a șoferului de nivel 4, dezvoltate de Argo AI, la tehnologiile de nivel 2 și 3, dezvoltate intern”. Anunțul vine simultan cu cel al partenerilor din Argo AI, VW, care au transmis că nu mai investesc în această companie, ci vor folosi un partener nou în acest scop. Businessul Argo AI a generat în contextul dat o pierdere de 2,7 miliarde dolari, contribuind decisiv la pierderea de 827 milioane de dolari din trimestrul 3. Fără această sumă, profitul operațional al companiei s-a ridicat la 1,8 miliarde de dolari, ușor mai mare decât se anticipase, dar mai mică decât în anul anterior.
Ford a mai argumentat situația financiară a companiei din trimestrul al treilea prin două informații: 1 – criza de semiconductori care a „tras pe dreapta” circa 40.000 de automobile care nu au toate componentele și care așteaptă să fi eechipate complet ulterior și 2 – plăți de 1 miliard de dolari mai meri decât cele prevăzute anterior, către furnizori. Vehiculele rămase pe stoc incomplete vor fi completate și vândute în trimestrul patru.