Grupul auto francez Renault a raportat vineri vânzări de 9,8 miliarde de euro în trimestrul al treilea, în condiţiile în care majorările de preţuri au permis proprietarului Dacia să înregistreze venituri mai mari, în pofida scăderii numărului de automobile vândute comparativ cu perioada similară a anului trecut, transmite Reuters.
Vânzările totale ale grupului Renault au crescut cu 20,5% în ritm anual, după ce au fost ajustate pentru a ţine cont de vânzarea fostei subsidiare ruseşti Avtovaz, chiar dacă numărul de vehicule vândute în ultimele trei luni a scăzut cu 2,4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
„Renault Group progresează trimestru după trimestru. Creşterea activităţii în trimestrul al treilea continuă să reflecte politica noastră comercială concentrată pe valoare”, a declarat directorul financiar de la Renault Group, Thierry Piéton.
În ceea ce priveşte marca Dacia, grupul francez a informat că vânzările de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut cu 4,5% în ritm anual, până la 144.604 unităţi în trimestrul al treilea, în condiţiile în care vânzările totale ale grupului Renault au scăzut cu 2,4% până la 481.263 unităţi.
Dacia Jogger a înregistrat peste 65.000 de comenzi în 2022, dintre care mai mult de 50% sunt în versiunea LPG3 şi în versiunea cu 7 locuri.
Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul către clienţii de retail din Europa iar Dacia Duster a ajuns la două milioane de unităţi vândute de la lansare.
Cu peste 45.000 de comenzi în Europa în acest an, Dacia Spring este al treilea cel mai bine vândut vehicul electric către clienţii de retail din Europa.
Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având aproape 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,7 milioane de vehicule în 2021.