Opel Insignia revine la testele Autoreport.ro în cea mai atrăgătoare formă de până acum. Modelul testat de noi acum este o variantă sport care arată acum foarte bine.
Modelul de vârf are un interior şi mai atrăgător şi un exterior mai stilizat. Primul lucru remarcat de noi în interior este că Insignia este disponibilă cu o generaţie complet nouă de sistem infotainment. Acesta integrează în autovehicul multe funcţii pentru smartphone şi poate fi acţionat simplu şi intuitiv prin intermediul unui touchpad amplasat pe consola centrală. Acesta mai poate fi controlat și prin intermediul unui ecran color de 8 inch, cu acţionare tactilă.
În interior, materialele sunt mai bune, iar echiparea modelului de test ne duce cu gândul la clasa premium. Se pare că Opel ia în serios imaginea sa de marcă germană și are în vedere tot mai mult acest lucru la dezvoltarea modelelor sale noi.
În sedan este suficient loc pentru 5 persoane, portbagajul fiind încăpător chiar și în călătorii mai lungi. Materialele sunt destul de bune, iar finisajele satisfăcătoare. Insignia nu se apropie de premium, dar în clasa ei stă destul de bine.
Inginerii Opel au realizat o mulţime de îmbunătăţiri ale şasiului, inclusiv ale amortizoarelor, stabilizatoarelor şi sistemului de direcţie, rezultatul fiind scăderea nivelului de zgomot şi vibraţii şi un confort şi mai mare.
Cele mai evidente schimbări de la exterior se observă pe partea față și pe cea spate. Grila cromată şi ultra-lucioasă este mai lată şi mai coborâtă decât înainte. Bara care conţine logo-ul Opel este mai înclinată şi include lamele care fac o legătură vizuală spre farurile cu design nou. La modelul de test farurile sunt disponibile cu lămpi bi-xenon echipate cu sistemul de iluminare de siguranţă AFL+.
Vederea din lateral a Insignia sedan se diferenţiază mai mult decât înainte de cea a versiunii hatchback. Partea din spate are un aspect mai larg şi mai coborât. Bara care include logo-ul mărcii, cromată, ultra-lucioasă, a fost poziţionată mai jos pe hayon. Aceasta se extinde în cadrul lămpilor spate, prin benzi înguste care includ funcţiile pentru marşarier. Lămpile de poziţie/stop ale blocurilor optice spate, formate din 2 părţi, sunt echipate în totalitate cu tehnologia LED pentru versiunile sedan şi hatchback. Trăsătura caracteristică pentru toate versiunile de caroserie este designul în formă de aripă, specific mărcii Opel. Modelul vine în echiparea sport și culoarea roșie, fiind Insignia cea mai frumoasă pe care am condus-o până acum.
Am lăsat la final motorul și comportamentul dinamic. Insignia sedan testat de noi avea pe spate sigla EcoFlex. Aceasta ascunde un motor 2.0 CDTi de 170CP. Mai precis avem de-a face cu un propulsor diesel cu o latură sportivă.
Cu toate acestea motorul ne-a impresionat prin consumul obținut, silențiozitate, dar și prin felul în care livrează puterea, fiind ajutat foarte bine de cutia de viteze automat[.
Comportamentul dinamic al acestui sedan este foarte bun, Insignia fiind o mașină cu o lungime de aproape 5 metri și cu un encartament generos.
Modelul testat are o muțime de sisteme de siguranță printre care: lane assistant, collision warning, active brake assist și multe alte programe de ultimă generație. Asistența la parcare vine la pachet cu o cameră de marșarier cu o rezoluție foarte bună.
Opel Insignia 2.0 CDTi Aut Sport
0-100 km/h: 9,4 secunde
Viteza maximă: 220 km/h
Dimensiuni: L/l/î 4.830/1.856/1.498
Masă proprie: 1.613 kg
Volum portbagaj: (l) 500
Cilindree: (cmc) 1.956
Putere: (CP) 170 la 3.750 rpm
Cuplu maxim: (Nm) 400 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 6 trepte
Urmărește AutoReport.ro și pe Facebook