Marca suedeză deținută de grupul chinezesc Geely, Volvo Cars a anunțat o scădere de aproape 5 procente a vânzărilor, pentru luna august, însă precizează că scăderea este generată de criza de semiconductori, în timp ce cererea de automobile rămâne crescută.
Volvo Cars a vândut în august 43.666 autoturisme, cu 4,6% mai puține decât în urmă cu un an, deși compania spune că cererea pentru automobilele mărcii a rămas „robustă”, în special pentru gama Recharge, cu automobile electrice sau PHEV. Diferențiat pe piețele principale ale mărcii, rezultatele arată mult mai bine de unde vine scăderea: SUA a generat un declin de 24 de procente în august, Europa, de 15.8%, în timp ce China a adus o creștere de 31 de procente, aceasta fiind și cea mai consistentă piață a companiei suedeze controlate de chinezii de la Geely. Mai exact, cu 17.179 de autoturisme livrate, China aproape că egalează volumele din Europa (10.995) și SUA (8.136) cumulate, după ce în urmă cu un an, tot în august, piața chineză era la egalitate cu cea din Europa. Gama Recharge a însumat 9.500 de unități, din care peste 70% au fost cele PHEV și restul au fost complet electrice, o evoluție față de 2021, când electricele nu reprezentau decât 10% din mașinile Recharge.
După opt luni, Volvo înregistrează o scădere semnificativă, 21,5%, față de anul trecut, cu o pierdere de mai mult de 100.000 de autoturisme, inclusiv pe gama electrificată, respectiv un total de 483.426 unități. Singura creștere a fost cea de pe subsegmentul complet electric, care s-a dublat de la 13.700 unități, la 26.300 unități. Europa a contribuit la acest rezultat negativ cu cel mai mare declin, 27,5%, cu 146.658 unități, cu peste 50.000 mai puține decât în urmă cu un an.
Piața din SUA are și ea, pentru marca suedeză, o scădere de 23,7%. Cele mai vândute modele Volvo în august au fost XC60, cu 16.161 unități, mai multe cu 3000 de unități decât anul trecut, urmat de XC40, cu 9.766 autoturisme, în scădere față de anul trecut.