Nissan Qashqai – digitalizare și hibridizare

Da mai departe!

Nissan Qashqai, SUV-ul bestseller al mărcii japoneze s-a întors la testele AutoReport.ro cu o generație nouă. Este a treia întruchipare a mașinii nipone care tinde spre zona premium, dar și una plină de tehnologii noi.

Nissan Qashqai păstrează principiile de bază de la apariția sa, însă adaugă o notă suplimentară de eficiență și elengață care sunt posibile prin utilizarea noii platforme CMF-C. Aceasta permite adăugarea unor inovări importante pentru momentul în care ne aflăm acum și deschide calea către propulsii mai curate care sunt și mai eficiente.
Deși principalele trăsături exterioare au fost modificate, Qashqai rămâne ușor de identificat ca aparținând mărcii nipone. Lateralele mașinii au linii proeminente și o poziție îmbunătățită oferită de umerii mai musculari. Mai mult, ampatamentul a crescut cu 20 de mm și este acum delimitat de roți care primesc pentru prima dată jante de 20 de inchi.
Partea frontală a noului Qashqai se prezintă cu o grilă Nissan V-Motion mărită, finisată în crom cu o bandă secundară de crom satinat pentru a-i sublinia precizia. Acest element central distinctiv este înconjurat de faruri cu matrice luminoase avansate, subțiri, complet LED-uri și la care se adaugă semnătura Boomerang. Blocurile optice din spate sunt tot în forma Boomerang, făcând din partea spate o zonă care arată foarte futurist.
Noul Qashqai este cu 35 mm mai lung față de varianta sa tocmai înlocuită și are o lățime mai mare cu 32 de mm care îi conferă o stabilitate îmbunătățită. Acest spațiu se vede la interior.
Această generație este mai spațioasă decât precedenta. În interior au loc 5 persoane, spațiile de stocare și portbagajul fiind mai mult decât generoase. Șoferul are la dispoziție un ecran de afișare NissanConnect de 9 inci, cu rezoluție mai mare, este o poartă de acces digitală la setările de navigație, divertisment și vehicul și este compatibil atât cu Android Auto, cât și cu Apple CarPlay fără fir. Noul Qashqai are și un Head-Up Display complet nou care are o dimensiune de 10,8 inchi. Instrumentalul de bord are 12,3 inchi și este integral digital. O noutate este că mașina poate fi conectată prin Google Assistant sau Amazon Alexa.
Sub capotă avem un motor de 1.3 litri pe benzină, ce produce 156 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze Xtronic nouă (numai 156 CP). Puterea maximă a motorului ajunge la 5500 rpm, cu un cuplu maxim disponibil de 270 Nm la un 1750 rpm. Noua generație de transmisie Xtronic oferă o economie de combustibil și o senzație de accelerație mai bună. Mașina este una care se comportă bine mai ales pe asfalt (este versiunea 4×2), dar și în curbe.
Qashqai a primit electrificare pe toată gama. Modelul testat de noi a primit un sistem mild-hybrid care ajută la economie și la emisii mai scăzute. Numit 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System), acest sistem mild hybrid disponibil pe acest model este cea mai convenabilă și ieftină tehnologie hibridă și oferă asistență cuplului motor al mașinii, repornește mai ușor mașina de pe loc, iar pe varianta cu cutie CVT oferă funcția de coasting, dar și oprirea motorului în mers atunci când nu este nevoie de el. Emisiile de CO2 scad cu -4g/km.
Cum ne apropiem de condusul autonom, Nissan a dezvoltat pentru Qashqai o suită de programe de siguranță sub forma unui sistem mai complicat. Denumit ProPILOT cu Navi-link, sistemul a fost conceput pentru a reduce oboseala și stresul în timpul deplasărilor, fiind în același timp foarte intuitiv de utilizat. ProPILOT cu Navi-link poate accelera și frâna vehiculul pe o singură bandă pe autostradă. Sistemul poate accelera pentru ca vehiculul să se deplaseze la o viteză stabilită și poate frâna vehiculul până la 0 km/h în trafic aglomerat “stop-start”. Sistemul poate reporni automat dacă vehiculul a staționat mai puțin de trei secunde și traficul din fața mașinii este reluat.
Sistemul de direcție și camera video actualizează în permanență poziția vehiculului, ajutând mașina să rămână centrată pe bandă și menținând în același timp o viteză predeterminată, dar cu capacitatea de a se adapta și de a menține o distanță de siguranță față de mașina din față.
ProPILOT cu Navi-link poate acum să adapteze viteza mașinii în funcție de alte circumstanțe externe: atunci când, pe autostradă, mașina trece într-o zonă cu limită de viteză inferioară, sistemul poate citi indicatoarele rutiere și poate lua în considerare datele sistemului de navigare privind limita de viteză pentru a încetini până la viteza corespunzătoare.
De asemenea, sistemul poate utiliza date din sistemul de navigație pentru a regla viteza în apropierea virajelor sau pe rampele de ieșire care au o rază mai strânsă.
În plus, ProPILOT cu Navi-link poate comunica acum cu radarele de unghi mort de pe Qashqai pentru a interveni cu o corecție a direcției și prevenind cu o manevră de schimbare a benzii de circulație dacă există un vehicul în zona unghiului mort.
Alte îmbunătățiri includ o avertizare pentru situații urbane, care alertează șoferul cu privire la riscul de contact cu un obiect din partea laterală a vehiculului, de obicei atunci când iese în marșarier dintr-un spațiu de parcare.
Noul Qashqai poate interveni, de asemenea, și pentru a preveni o coliziune la mersul în marșarier. Datorită unei actualizări a alertei existente de detectare a obiectelor în mișcare, vehiculul frânează dacă în apropiere este detectat un obstacol în mișcare.
ProPILOT cu Navi-link va fi disponibil de la echiparea medie N-Connecta, pentru a facilita accesul la aceasta tehnologie avansată pentru cât mai mulți clienți.
Noul Qashqai vine cu un sistem avansat de faruri care adaptează forma fasciculului în funcție de condițiile drumului și de alți participanți la trafic. Fasciculul este împărțit în 12 elemente individuale care se dezactivează selectiv la detectarea unui vehicul care se apropie.

Nissan Qashqai 1.3 Mild-hybrid Xtronic 4×2
0-100 km/h: 9,9 secunde
Viteza maximã: 190 km/h
L/l/î: 4.425/1.835/1.625
Masã proprie: 1.347 kg
Volum portbagaj (l): 436
Cilindree (cmc): 1.332
Putere (CP): 156 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 270 la 1.800 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, X-Tronic

Related posts