Toyota Motor a avertizat miercuri investitorii că creşterile ”fără precedent” ale costurilor materialelor şi logisticii ar putea reduce profitul companiei pe întregul an cu până la 20%, transmite CNBC.
Producătorul auto japonez a spus că se aşteaptă la o dublare a costurilor materialelor, la 1.450 miliarde de yeni, sau la aproximativ 11,1 miliarde de dolari, în anul fiscal care a început în aprilie.
Toyota a spus că intenţionează să compenseze aproximativ 300 de miliarde de yeni, aproximativ 2,3 miliarde de dolari, din acele creşteri de la an la an prin ”eforturi de reducere a costurilor”.
Industria auto globală se luptă cu problemele lanţului de aprovizionare de aproximativ un an şi jumătate. Lipsa globală de cipuri semiconductoare a închis sporadic fabricile şi a cauzat reduceri semnificative ale volumelor vehiculelor.
Toyota a reuşit să facă faţă penuriei de aprovizionare mai bine decât alţi producători de automobile în primele zile ale penuriei de cipuri, dar s-au adăugat inflaţia mai mare, costurile crescute şi problemele suplimentare ale lanţului de aprovizionare. Şi Covid-19 continuă să fie o problemă.
Toyota a declarat marţi că va suspenda operaţiunile pe 14 linii, la opt fabrici interne, timp de până la şase zile, în luna în mai, din cauza blocajelor care au loc în China.
Toyota se aşteaptă ca profitul operaţional să scadă la 2.400 miliarde de yeni (19,7 miliarde de dolari) pentru anul fiscal curent, de la 3.000 de miliarde de yeni (22,9 miliarde de dolari) în anul fiscal care s-a încheiat în martie.
De asemenea, compania estimează că venitul net va scădea cu 20%, până la 2.260 miliarde de yeni (18,5 miliarde de dolari), în ciuda aşteptărilor privind vânzările cu amănuntul record la nivel mondial în acea perioadă.
”Este fără precedent”, a declarat miercuri directorul financiar Toyota Kenta Kon despre costurile materiilor prime. Kon a spus că compania lucrează intern şi cu furnizorii săi pentru a reduce costurile cât mai mult posibil pentru a evita ”pur şi simplu creşterea preţurilor” vehiculelor sale pentru consumatori.
El a spus că asta ar putea include utilizarea mai puţine materii prime sau trecerea la piese cu preţuri mai mici.
”Avem un sentiment de criză şi ne dăm seama că trebuie să continuăm aceste eforturi”, a spus Kon.
Toyota este cel mai recent producător auto care a avertizat cu privire la creşterea costurilor.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, a dat vina pe inflaţie în creşterea preţurilor vehiculelor sale electrice.
General Motors şi Ford Motor au avertizat de asemenea cu privire la creşteri semnificative ale costurilor în acest an. Ford a spus că se aşteaptă în mare măsură ca puterea sa de stabilire a preţurilor, combinată cu o creştere preconizată a producţiei, să compenseze 4 miliarde de dolari din factorii negativi reprezentaţi de costurile materiilor prime. Producătorul de automobile a estimat anterior acest factor contrar de la 1,5 miliarde de dolari până la 2 miliarde de dolari. Situaţia este similară la GM, care luna trecută şi-a dublat costurile estimate ale mărfurilor la 5 miliarde de dolari în 2022.