Grație unui curs de schimb avantajos și a creșterii prețurilor, Hyundai a realizat în perioada ianuarie – martie 2022 un profit cu 19% mai mare decât cel de anul trecut.
Majorarea profitului Hyundai Motor cu 19%, până la 1,6 mii de miliarde de won (1,3 miliarde de dolari) a depășit chiar și așteptările analiștilor. Aceștia considerau că marca din Coreea de Sud va atinge maximum 1,4 mii de miliarde de won.
Este interesant de observat că majorarea profitului a venit pe fondul unei scăderi cu circa 10% a vânzărilor la nivel mondial.
De altfel, chiar și oficialii companiei au menționat că bilanțul neașteptat de bun a venit pe fondul unui curs de schimb won/dolar favorabil și a creșterii prețurilor.
„Vânzările bune de SUV-uri și de modele ale mărcii premium Genesis, stimulentele în scădere și un curs valutar favorabil au ajutat la creșterea veniturilor în ciuda încetinirii volumului vânzărilor”, au menționat oficialii Hyundai Motor.
La fel ca majoritatea producătorilor auto, Hyundai a crescut prețurile pentru a face față creșterii costurilor cu materiile prime și cu logistica. Conform Reuters, analiştii se așteaptă la noi creșteri ale prețurilor vehiculelor pe fondul problemelor de aprovizionare.
Pe lângă majorarea prețurilor și renunțarea la discounturi, Hyundai a beneficiat în primul trimestru din 2022 și de o conversie favorabilă a dolarilor în won.
Hyundai Motor, care și-a suspendat operațiunile la uzina sa de la Sankt Petersburg, din Rusia, încă de pe 1 martie, vinde în statul care a invadat Ucraina doar stocurile rămase în țară. Pentru a minimiza pierderile de pe piața rusă, compania sud-coreeană a redus puternic cheltuielile de marketing și stimulentele acordate clienților.
„Luăm în considerare amânarea executării investițiilor planificate în acest an și a lansărilor de noi modele în Rusia”, a declarat Seo Gang Hyun vicepreședinte executiv al Hyundai.
Hyundai și marca-soră Kia dețin împreună a doua cea mai mare cotă de piață din Rusia, după grupul Renault care deține marele producător AvtoVAZ. Vânzările Hyundai pe piața rusă reprezintă aproximativ 5% din totalul mașinilor comercializate.
În prezent, niciun producător auto important nu a anunțat o retragere completă de pe piața rusă.