Kia a atins cea mai mare cotă de piață a sa înregistrată vreodată în Europa pe un fundal în care piața automobilelor noi a scăzut. Potrivit noilor date publicate astăzi de ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association), cota de piață Kia în Europa în 2021 a atins un maxim de 4.3%, în creștere de la 3,5% în 2020.
De asemenea, vânzările anuale totale Kia pe piețele UE, EFTA și Marea Britanie au crescut în 2021, marca vânzând 502.677 de unități, o creștere de 20.6% față de cele 416.715 de unități Kia vândute în 2020. Aceste cifre de succes sunt în contrast puternic cu piața de automobile noi care a înregistrat o scădere de 1.5%; în mare parte rezultatul datorându-se condițiilor dure de piață cauzate de pandemia de Covid-19 și de deficitul global de cipuri semiconductoare.
Kia a depășit dificultățile de producție întâmpinate de mulți alți producători de automobile prin aprovizionarea rapidă cu piese și adaptarea producției la uzina avansată a companiei din Slovacia pentru a satisface cererea. Drept urmare, cifrele de vânzări din 2021 au înregistrat cu doar 168 de unități mai puțin decât cele 502.845 de unități vândute de marcă în 2019, cu un an înainte de debutul pandemiei de Covid-19 și de deficitul de cipuri.
Relansarea mărcii Kia în 2021 a inclus obiectivul de a deveni un furnizor de top de soluții de mobilitate sustenabilă, cu o gamă în creștere de automobile electrificate eco-friendly. Rezultatele impresionante de anul trecut au inclus o cotă de piață în creștere a vânzărilor de automobile electrificate Kia, care a atins un maxim de 45% în trimestrul 3.
Kia își propune să lanseze o gamă 100% electrificată în Europa până în 2035, cu un total de 11 automobile electrice (BEV) care se vor alătura gamei până în 2026. Șapte dintre aceste modele, dintre care primul a fost EV6, vor fi bazate pe platforma dedicată E-GMP (Electric Global Modular Platform), dezvoltată de Kia.