Porsche descrie noul 911 GT3 cu pachetul Touring ca pe un atlet de înaltă performanță care nu își arată talentul și care iubește discreția. A șaptea ediție a modelului GT de 375 kW (510 CP) poate fi comandată acum cu pachetul de echipamente extrem de popular la predecesorul său.
Acest 911 GT3 purist, cu o greutate de doar 1.418 kilograme, este livrat standard cu o cutie de viteze sport cu 6 trepte. Pentru prima dată, pachetul Touring poate fi, de asemenea, combinat cu transmisia cu dublu ambreiaj PDK cu 7 trepte, fără costuri suplimentare.
Cea mai vizibilă diferență la exterior este lipsa eleronului spate fix al 911 GT3. Forța deportantă necesară la viteze mari este dată de un spoiler spate care se extinde automat. Benzile de finisaj argintii din aluminiu anodizat lucios de pe geamurile laterale sunt o altă caracteristică distinctivă care subliniază aspectul discret al noului model. Partea frontală este vopsită complet în culoarea exterioară. Interiorul, cu suprafețe extinse din piele neagră, este deosebit de elegant și este disponibil exclusiv pentru GT3 cu pachetul Touring. Partea frontală a panoului de bord și secțiunile laterale superioare ale panourilor ușilor au o reliefare specială a suprafeței.
Denumirea de „pachet Touring” amintește de o variantă de echipare a modelului 911 Carrera RS din anul 1973. Încă de atunci, accentul era pus pe designul purist 911 și pe elementele unui interior clasic. Porsche a reînviat ideea în 2017 și a oferit din nou un pachet Touring pentru generația anterioară a 911 GT3, modelul 991. De atunci, această variantă a atras atenția mai ales iubitorilor de mașini sport de top cu o pasiune pronunțată pentru discreție și plăcere de condus clasică.
Performanță fără spectacol: detaliile exterioare și interioare
Grila capacului din spate cu sigla „GT3 touring” cu design unic este poziționată deasupra motorului capabil de turații foarte ridicate. Benzile de finisare ale geamurilor laterale și țevile de eșapament ale sistemului de evacuare sport sunt de culoare argintie. Cu pachetul exterior opțional Touring, toate aceste elemente sunt finisate în negru satinat. Farurile au, de asemenea, o nuanță întunecată.
911 GT3 cu pachet Touring oferă și în interior atmosfera unei mașini sport clasice. Volanul, schimbătorul de viteze, capacul consolei centrale, cotierele din panourile ușilor și mânerele sunt acoperite cu piele neagră. Interiorul parțial din piele are cusături negre. Pernele centrale ale scaunului sunt acoperite cu țesătură neagră, iar plafonul este, de asemenea, negru. Tetierele poartă sigla Porsche în relief. Pragurile și elementele de finisare de pe tabloul de bord și consola centrală sunt din aluminiu negru periat.
Porsche oferă, de asemenea, aproape toate echipamentele opționale pentru 911 GT3 în combinație cu pachetul Touring. Acestea includ toate culorile exterioare și ale roților, farurile LED cu sistemul Porsche Dynamic Light System și Porsche Dynamic Light System Plus, diverse sisteme de asistență, frânele ceramice PCCB, sistemul de ridicare a punții față, toate variantele de scaune, pachetul Chrono și sistemele audio.
Porsche Design oferă, de asemenea, un ceas de mână certificat cronograf, foarte special, pentru clienții modelului 911 GT3 cu pachet Touring. Ceasul are un mecanism cu funcție flyback, iar coroana evocă designul roții vehiculului și este disponibilă în șase versiuni diferite corespunzătoare configurației vehiculului. Rama cadranului colorată în Agate Grey Metallic se bazează pe finisajul vehiculului. Cadranul în sine are un finisaj negru mat, în timp ce limbile în galben luminos se potrivesc cu culoarea turometrului. Cronograful 911 GT3 cu pachetul Touring este purtat cu o curea din piele Porsche cu relief „GT3”. Cusătura decorativă neagră cu fir Porsche conferă curelei un finisaj suplimentar. Cronograful este produs de fabrica proprie din Elveția și este rezervat exclusiv proprietarilor vehiculului.
Cu know-how din motorsport: Porsche 911 GT3
Cu cea de-a șaptea ediție a acestei mașini sport de înaltă performanță, Porsche a transferat tehnologia de motorsport la un model de serie, mai sistematic decât oricând: suspensia față cu osie dublă, precum și aerodinamica fără compromisuri cu eleronul spate „gât de lebădă” – exclus din pachetul Touring – și difuzor frapant provin de la mașina de curse de succes 911 RSR GT, iar motorul boxer cu șase cilindri de 4,0 litri, ce dezvoltă 375 kW (510 CP), se bazează pe propulsorul lui 911 GT3 R testat cu succes în cursele de anduranță.
În ciuda caroseriei mai late, a roților mai mari și a caracteristicilor tehnice suplimentare, greutatea noului GT3 este la fel cu cea a predecesorul său. Cântărește 1.418 kg cu transmisia manuală și 1.435 kg cu transmisia Porsche cu dublu ambreiaj (PDK). Capota din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), geamurile din sticlă ușoară și jantele din aliaj forjat sunt dovezi ale accentului pus pe reducerea greutății, la fel ca sistemul de evacuare sport, ușor.
ADN-ul de curse este exprimat în practic toate detaliile noului 911 GT3. Cabina de pilotaj este echipată cu un ecran de curse, pentru prima dată: prin simpla apăsare a unui buton, afișajele digitale din stânga și din dreapta turometrului central sunt reduse la informațiile esențiale privind presiunea anvelopei și a uleiului, temperatura uleiului și a lichidului de răcire și nivelul de umplere al rezervorului de combustibil. 911 GT3 are, pe volan, un comutator de mod ușor accesibil care facilitează comutarea rapidă între setările Normale și modurile Sport și Track personalizabile.
In Romania Porsche oferă 911 GT3 la un preț de pornire de 183.086,26 euro, inclusiv TVA și echipamente specifice țării. Pachetul Touring poate fi acum comandat ca opțiune, fără costuri suplimentare.