VW T-Cross este cel mai mic SUV sosit în oferta mărcii germane. Modelul a sosit la testele AutoReport.ro pentru a ne convinge că este un model perfect pentru oraș.
Din punctul de vedere al designului, VW ne-a obișnuit cu un limbaj dominat de linii drepte și unghiuri trasate parcă cu rigla. Designul acesta curat este înnobilat la T-Cross-ul de test de pachetul R-Line și de cromul pus pe partea față. Acum toate modelele VW au primit DLR-uri LED cu o formă interesantă. Forma laterală este una destul de dreaptă, ceea ce ne duce cu gândul la modele MPV provenite din utilitare. În partea spate, blocurile optice au o formă ulta-modernă, pe care am reîntâlnit-o ulterior și la alți producători.
SUV-urile sunt și ele afectate de downsizing, mai ales cele din categoria SUV-urilor compacte. Sub capotă avem un motor de un litru, pe benzină, supraalimentat. Vedem motorul ăsta și pe la concurență, îl vedem și la VAG. Propulsorul oferă 115 CP și cuplat la o cutie de viteze automată cu 7 trepte. Mașina este destul de sprintenă, mai ales în oraș și stă destul de bine pe asfalt și în curbe. Direcția este și ea destul de precisă, iar orice VW provenit de pe platforma MQB ne-a obișnuit să stea bine în curbe. Modelul testat de noi vine echipat cu tracțiune față, dar și cu dimensiuni compacte, deci nu am vrut să ne aventurăm cu el în offroad.
În interior regăsim un design marca VW: eficient, dar parcă lipsit de emoție. Bordul este construit tot din linii drepte. Am apreciat display-ul TFT de 8 inch cu touch-screen capacitiv și sensor de proximitate amplasat în centrul planșei de bord, care ne arată cea mai clară imagine a camerei de marșarier din segment, dar nu ne-au plăcut anumite plastice tari. Din fericire, felul în care este lucrat şi închegat T-Cross ne lasă impresia unei mașini cu pretenții peste media din segment. Un mare plus pentru mașinile producătorului german este asocierea cu beats audio. Sistemul multimedia oferă suport Apple CarPlay, Android Auto și Mirror Link.
În VW T-Cross pot călători 4 persoane cu tot cu bagajele aferente. Scaunele față sunt destul de confortabile, iar ergonomia VW deja ne este cunoscută.
Pe lista sistemelor de siguranță prezente la bord regăsim cruise control adaptiv, un sistem de frânare automată de urgență cu posibilitate de detectare a pietonilor, asistent pentru menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor din trafic (are o oarecare întârziere), monitorizarea unghiului mort monitorizarea stării de oboseală a șoferului și avertizare la ieșirea cu spatele din parcare. De asemenea, am testat și sistemul de parcare automată, acesta descurcându-se foarte bine.
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSi DSG R-Line
0-100 km/oră: 10,2 s
Viteză maximă: 193 km/h
L/l/î: 4.108/1.760/1.584
Masă proprie: 1.270 kg
Volum portbagaj (l): 455
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 115 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 200 la 2.000 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte