Hyundai Tucson a primit recent un facelift și a venit în noua formă la testele AutoReport.ro. Am testat SUV-ul coreean prin București și împrejurimi.
Hyundai Tucson a fost un produs interesant lansat de coreeni. Într-o vreme în care Duster nu era nici în stadiul de proiect, acest SUV cucerea foarte mulți clienți cu prețul să mic și era pe locuri fruntașe în preferințele europenilor. Apoi a venit modernizarea și odată cu ea un nou nume, ix35… Dar cum acest nume nu pare că a fost pe placul tuturor, numele Tucson se întoarce o dată cu noua generație și a rămas chiar și acum, la facelift.
Faceliftul a venit cu câteva noutăți estetice: Grila tip cascadă, noua formă a blocurilor optice cu LED, precum și bara de protecție cu fața înălțată conturează robustețea modelului.
Părțile laterale sunt frumos conturate, iar partea spate are forme de mașină compactă. Partea din spate dispune de un design robust, cu două eșapamente, lămpi cu forma unică și o bară puternic profilată.
Sub capotă, la acest model de test avem un motor diesel de 2 litri. Acesta este destul de economic, mai ales în varianta cu cutie automată. Puterea livrată de motor este 185 CP. Cuplul este disponibil pe o plajă mai mare de turații, iar acest motor mai performant se pitrivește mai repede designului modern și dinamic al lui Tucson. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze automată care a evoluat destul de mult acum având un comportament foarte bun. La facelift constatăm îmbunătățiri fine ale comportamentului dinamic, al feedback-ului direcției dar și al felului în care mașina stă în viraje.
În interior regăsim un design modern, care pare premium până la atingere. Plasticele nu fac parte din clasa premium fiind destul de tari, deși finisajele sunt destul de bune. Sistemul de infotainment are acum ecran tactil de 8 inch și conectivitate USB și Bluetooth, dar și Android Auto și Apple CarPlay. Poziția de condus este înaltă, oferă vizibilitate bună. 5 oameni pot călători cu tot cu bagajele lor în acest SUV compact, care pare în interior mai mare decât se vede din exterior.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, Tucson a mai evoluat și din acest punct de vedere. Modelul are 5 stele EuroNCAP, iar pe acest nivel de echipare de top avem parte de absolut toate sistemele active disponibile în gamă: avertizare pentru unghiul mort, păstrarea benzii de rulare, sistem de monitorizare 360 grade, dar și sistem de parcare automată atât pentru parcare laterală cât și longitudinală pe oricare parte a mașinii.
Hyundai Tucson facelift 2.0 CRDi 4×4 Luxury
0-100 km/h: 9,5 secunde
Viteza maximă: 201 km/h
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 185 la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm la 1.750 rpm
L/l/î: 4.475 / 1.850 / 1.645
Masă proprie: 1.695 kg
Volum portbagaj (l): 488
Consum (l/100 km): 6,5 mixt
Cutie viteze: automată, 8 trepte