BMW Group a vândut peste 140.000 de automobile electrificate (electrice şi plug-in hybrid) în 2018, confirmând astfel rolul său de lider în domeniul mobilităţii electrice. În total, 142.617 (+38,4%) automobile BMW şi MINI electrificate au fost livrate clienţilor de pe mapamond pe parcursul anului trecut.
„De la lansarea BMW i3 în 2013, BMW Group şi-a mărit rapid vânzările de automobile electrificate. Cu peste 140.000 de livrări în 2018, ne-am îndeplinit încă o dată obiectivul ambiţios”, a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG. „Acest rezultat de vânzări deosebit şi cota noastră de piaţă impresionantă dovedesc faptul că automobilele noastre sunt ceea ce doresc clienţii. În ţările care oferă structura şi reglementările potrivite, vedem cât de repede mobilitatea electrică poate deveni ceva obişnuit. Sunt încrezător că, până la finalul anului, vor fi peste o jumătate de milion de automobile electrificate ale BMW Group pe şosele, iar tot mai multe vor urma pe măsură ce vom continua să extindem portofoliul de modele pe parcursul anilor următori”, a continuat Krüger.
Lider de piaţă în UE
Europa este cea mai mare regiune de vânzări a companiei pentru automobile pe baterii şi plug-in hybrid, reprezentând peste 50% din vânzările din 2018. Cu 75.000 de automobile electrificate ce au fost livrate clienţilor din Europa pe parcursul anului trecut, BMW Group este lider de piaţă autoritar în regiune, cu o cotă de piaţă de peste 16%. Pe piaţa internă a companiei, Germania, BMW Group reprezintă unul din cinci automobile electrificate vândute anul trecut. La nivel global, cota de piaţă a BMW Group este de peste 9%. Cea mai mare piaţă individuală a companiei pentru automobile electrificate este SUA, unde peste 25.000 de modele BMW şi MINI au fost vândute în 2018, reprezentând peste 7% din totalul vânzărilor BMW Group în acea ţară. BMW 530e a fost cel mai bine vândut model plug-in hybrid din clasa superioară, din SUA.
Cotă mărită
Importanţa tot mai mare a mobilităţii electrice pentru succesul actual al BMW Group, ca principala companie auto din lume în segmentul premium, poate fi văzută deja în prezent. Automobilele electrificate au reprezentat 6% din totalul vânzărilor BMW şi MINI în 2018, comparativ cu 4% în 2017.
Pilon strategic
Mobilitatea electrică este un pilon esenţial al strategiei corporate Number ONE > NEXT a BMW Group şi una dintre cele patru teme-cheie orientate spre viitor ale ACES (Autonom, Conectat, Electrificat şi Servicii / Partajare). După ce a anunţat cheltuieli-record pentru cercetare şi dezvoltare în 2018, Harald Krüger a confirmat: „Punem în aplicare strategia noastră în mod riguros şi avem investiţii importante în tehnologiile viitorului; extinderea rolului nostru de lider în mobilitatea electrică este un accent clar. 2018 a fost un an semnificativ în această privinţă, prin anunţarea unor noi cooperări strategice majore, precum şi prin prezentarea mai multor modele-cheie noi”.
2018: Repere importante
FEBRUARIE: BMW Group a anunţat un joint-venture cu producătorul chinez Great Wall, cu accent iniţial pe cooperarea pe cercetarea şi dezvoltarea comună şi producţia locală a automobilelor electrice MINI. Această decizie a fost luată din considerente strategice, pentru a valorifica potenţialul mărcii MINI. BMW Group vede China ca piaţă premium a viitorului şi este deja cea mai activă piaţă de mobilitate electrică din lume, cu un potenţial imens. MINI se potriveşte perfect pieţei, iar automobilele vor fi şi mai atractive pentru clienţi dacă sunt produse local.
MARTIE: În cadrul Salonului Auto de la Geneva, Harald Krüger a confirmat că BMW i Vision Dynamics va intra în producţia de serie ca BMW i4, urmând a fi construit la München din 2021.
APRILIE: BMW Concept iX3 a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Beijing, primul model integral electric al mărcii BMW. Va fi construit în China şi va fi exportat pe mapamond, lansarea pe piaţă fiind stabilită pentru 2020.
MAI: BMW i8 Roadster a ridicat plafonul celui mai bine vândut automobil sport plug-in hybrid din lume, ajutând vânzările globale ale BMW i8 să crească cu 24% în 2018.
IULIE: BMW Group a semnat un contract pe termen lung, valorând patru miliarde de euro, cu compania chineză Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) pentru furnizarea de celule de baterii. Acordarea acestui contract a fost un factor decisiv în decizia CATL de a construi în Germania cea mai avansată facilitate de producţie a celulelor de baterii din lume. Cu începere din 2021, celulele pentru BMW iNEXT – care va fi produs la uzina BMW Group din Dingolfing – vor fi furnizate de noua uzină CATL din Erfurt. Astfel, BMW Group ancorat întregul lanţ de valori de mobilitate electrică în Germania – de la producţia celulelor de baterii până la automobilul finisat.
SEPTEMBRIE: Presa de pe mapamond a avut o primă imagine a BMW iNEXT Vision Vehicle, avanpostul de pionierat al BMW Group privind inovaţia viitoare. Combină condusul autonom, conectivitatea, electrificarea şi serviciile, în timp ce păstrează accentul pe client şi îi oferă noul „Spaţiu Favorit”. BMW iNEXT Vision Vehicle funcţionează pe cea de-a cincea generaţie a trenului de rulare electric al companiei, cu o autonomie de peste 600 de kilometri în ciclul WLTP.
OCTOMBRIE: BMW Group, Northvolt şi Umicore formează un consorţiu tehnologic comun pentru a colabora îndeaproape la dezvoltarea continuă durabilă pentru întreg circlu de viaţă pentru celulele de baterii industrializate pentru automobile electrificate în Europa. Dată fiind creşterea accentuată a cererii de celule de baterii, consorţiul îşi propune şi închiderea buclei ciclului de viaţă al materiilor prime în cea mai mare măsură posibil, prin reciclare completă.
NOIEMBRIE: Dezvoltările suplimentare ale tehnologiei BMW eDrive au dus la lansarea BMW i3 (120 Ah) şi BMW i3s (120Ah). Capacitatea de stocare a bateriei de înaltă tensiune a acestui automobil inovator a fost dublată astfel de la lansarea iniţială pe piaţă în 2013. În condus cotidian, cele două modele sunt capabile acum să parcurgă distanţe de până la 260 de kilometri. Remarcabil în mai multe moduri, BMW i3 accentuează şi curba obişnuită a vânzărilor: livrările BMW i3 au crescut în fiecare an de la lansarea modelului, performanţele din 2018 fiind mai mari cu 11% faţă de cele ale anului precedent.
NOVEMBRIE: Motoarele electrice şi bateriile de înaltă tensiune dezvoltate pentru BMW i3 vor fi utilizate pentru propulsarea unui autobuz de oraş produs de Karsan, care este conceput special utilizare în traficul din centrul oraşelor. Aceasta urmează după cooperarea de succes cu subsidiara Deutsche Post, Streetscooter, unde modulele de baterii BMW i au permis ca scuterul stradal să fie utilizat zi de zi pentru livrarea scrisorilor şi a coletelor fără a fi necesară încărcarea intermediară.
2019: lansări noi
Anul acesta va aduce lansarea altor modele plug-in hybrid noi, inclusiv noua generaţie BMW X5 plug-in hybrid şi noul BMW Seria 3 plug-in hybrid. Aceste modele vor avea cea mai nouă generaţie de trenuri de rulare electrice, oferind o autonomie electrică de până la 80 de kilometri conform ciclului NEDC. De asemenea, 2019 este anul în care mult aşteptatul MINI Electric va fi dezvăluit, urmând a fi produs la Oxford (Marea Britanie).
Următorii paşi
Odată cu lansarea modelului BMW i3, BMW Group s-a impus de la început ca un pionier în domeniul mobilităţii electrice. Până în 2021, BMW Group va avea cinci modele complet electrice: BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 şi BMW iNEXT. Până în 2025, numărul urmează să crească la cel puţin 12 modele. Incluzând versiunile plug-in hybrid, portofoliul de automobile electrificate al BMW Group va cuprinde cel puţin 25 de modele.
Această gamă largă este posibilă datorită arhitecturilor de automobile extrem de flexibile (începând cu generaţia a 5-a a trenului de rulare) şi a unui sistem global de producţie la fel de flexibil. BMW Group va fi capabil să producă modele cu trenuri de rulare electrice (BEV), plug-in hybrid (PHEV) şi convenţionale (ICE) pe o singură linie de producţie. Abilitatea sa de a integra mobilitatea electrică în reţeaua de producţie permite BMW Group să răspundă şi mai flexibil la cererea tot mai mare de automobile electrificate. Până la sfârşitul anului 2019, BMW Group se aşteaptă să aibă peste o jumătate de milion de automobile electrificate pe şosele.
În prezent, BMW Group dezvoltă cea de-a cincea generaţie de tren de rulare electric, în care se va optimiza suplimentar interacţiunea dintre motorul electric, transmisie, electronica de putere şi baterie. Integrarea motorului electric, a transmisiei şi a electronicii de putere reduce şi costurile. Un alt avantaj este că motorul electric asincron nu necesită pământuri rare, ceea ce permite BMW Group să-şi reducă dependenţa de disponibilitatea acestora. Cea de-a cincea generaţie a trenului de rulare electric va fi instalată pentru prima dată la BMW iX3 în 2020.