Citroen C4 vine la testele AutoReport.ro la scurt timp după lansarea sa oficială în România. Compacta vine cu multe schimbări, dar și cu un nou loc în gama producătorului francez.
Citroen a făcut o mișcare interesantă: a mutat modelul din segmentul C-SUV în clasa compactă. Astfel, nu vom mai avea o nouă generație C4, fiind înlocuită de o mașină ce este mai spațioasă și mai robustă. De asemenea, am fost avertizați că avem cea mai confortabilă suspensie din clasă. C4 este primul model din Europa care prezintă suspensia cu Amortizoare Hidraulice Progresive (Progressive Hydraulic Cushions – PHC).
Din punct de vedere al designului, mașina este scoasă în evidenţă coroseria fluidă, sistemul Airbump în partea inferioară a portierelor, plafonul vitrat, partea frontală cu două nivele și o semnătură luminoasă amplă cu efect 3D în partea din spate. Blocurile optice față au primit modificări subtile la acest facelift.
În interior, C4 Cactus dispune de o planşă de bord joasă, cu nuanţe rafinate şi un design orizontal, în care par că plutesc tableta tactilă centrală şi display-ul în totalitate digital. Interfaţa de condus 100% digitală oferă o poziţie de condus aerisită şi conectată, comenzile fiind grupate în jurul tabletei de 7’’ cu ecran capacitiv ca dotare standard. Interiorul găzduieşte torpedoul dotat cu curele, catarame şi un model care iese în relief, în cea mai pură tradiţie a bagajelor şi a universului călătoriilor. Acelaşi spirit se regăseşte și pe curelele care servesc drept mânere pentru uşi. Plafonul panoramic vitrat are protecţie termică ridicată. Tratat pentru a lăsa lumina să intre fără niciun risc de orbire, plafonul panoramic blochează căldura şi razele UV la fel de bine ca ochelarii de soare de categoria 4.
Pe scaunele Advanced Comfort pot sta cu ușurință 5 persoane, mașina fiind în vârful clasei compacte din punctul de vedere al spațiului oferit. Cei de la bord se pot bucura și de sistemele Mirror Screen și CITROËN Connect Nav.
Modelul de test este echipat cu motorul PureTech de 110 CP cuplat la o cutie automată cu 6 trepte. Acesta este destul de economic, oferă putere suficientă, dar nu și pentru cei care au pretenții ca C4 Cactus să fie o mașină sport. Comportamentul dinamic este foarte bun, dar și consumul este unul foarte bun, în ciuda faptului că am condus pe autostradă.
Pasagerii beneficiază de 12 sisteme de asistență la condus şi celor 3 tehnologii pentru conectivitate. Aceste sisteme, dispuse pe interfaţa 100% digitală a Noului C4 cactus, constituie o primă etapă către maşina autonomă: Active Safety Brake, Recunoaşterea indicatoarelor rutiere şi recomandări, Sistem de avertizare la depăşirea involutară a benzii, Coffee Break Alert, Alertă atenţie şofer, Sistem de asistenţă pentru unghiul mort, Park Assist, Cameră video pentru marşarier, Tehnologia Hill Assist, Iluminat static de intersecţie, Sistem de acces şi demaraj cu funcţia „mâini libere și Grip Control.
Citroen C4 Cactus facelift 1.2 PureTech Shine
Viteza maximă: 188 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 10.9
L/l/î: 4.170/1.979/1.480
Masă proprie: 1.070 kg
Volum portbagaj: 348 litri
Cilindree (cmc): 1.199
Putere (CP): 110 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 205 la 1.500 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie viteze: automată, 6 trepte