Un nou sondaj la nivel național realizat de un importator de uleiuri de motor a identificat cei mai importanți factori care influențează loialitatea clienților pentru service-urile auto din România. Factorul menționat mai mult decât oricare altul – de 40% dintre șoferi – este că mecanicii „întotdeauna explică clar munca pe care trebuie să o facă și îmi solicită aprobarea înainte de a o efectua”.
Al doilea cel mai important factor care influențează loialitatea este fiabilitatea, 34% spunând că ar fi mai probabil să continue să folosească un service auto dacă consideră că personalul acestuia este „bine instruit”.
În mod semnificativ, aproape la fel de important precum comunicarea și fiabilitatea sunt factori care se referă la locația service-ului și modul în care se comportă personalul acestuia. Un sfert dintre respondenți (25%) ar rămâne loiali dacă service-ul auto le este convenabil (adică aproape de casă sau de serviciu). În plus, 30% dintre șoferii chestionați ar continua să folosească același service auto dacă consideră că angajații sunt „prietenoși”, în timp ce 29% s-ar întoarce la un service auto dacă consideră că munca efectuată reprezintă „o valoare bună”.
O majoritate semnificativă (43%) sunt pregătiți să se deplaseze până la 16 kilometri de acasă pentru a folosi un service auto care îndeplinește criteriile pe care le consideră a fi cele mai importante. Încă 19% ar călători până la 24 de kilometri, iar doar 14% ar lua în considerare să conducă până la 32 de kilometri.
Sondajul a evidențiat, de asemenea, factori care au fost mai puțin importanți pentru păstrarea loialității clienților. În mod remarcabil, doar 17% ar avea mai multe șanse să continue să folosească același service auto, deoarece acesta oferă întotdeauna o mașină la schimb.