Constructorul nipon Toyota a inaugurat un mega-hub logistic în Republica Cehă, la finalul unei investiții de 17 milioane de euro. Decizia a fost bazată pe poziția foarte bună pentru Europa Centrală și de legăturile rutiere și feroviare rapide.
Toyota și-a construit un centru logistic de mari dimensiuni în Kolin, Cehia, în zona în care deține și o fabrică de automobile. Unitatea a primit o investiție de 17 milioane de euro și va fi cea mai mare structură de acest tip pe care o are Toyota în Europa.
Țările pe care le va deservi sunt Germania, Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria și Polonia, adică Europa centrală, în mare parte. Piața și clienții din România nu vor fi alocați acestui hub logistic, după cum arată datele transmise de Toyota.
Printre caracteristicile căutate cu atenție de Toyota pentru hub-ul logistic s-a aflat cea referitoare la conexiunea cu calea ferată a tuturor uzinelor companiei din Europa. Centrul a fost construit pe terenul Toyota Motor și a avut în vedere urmărirea noii strategii a companiei care vizează mutarea progresivă a logisticii vehiculelor de pe șosele pe calea ferată. Conexiunile feroviare existente între unitățile din Marea Britanie, Franța și Cehia au generat o reducere de 4.237 de tone pe an de emisii de carbon în doar doi ani.
O conexiune feroviară suplimentară cu Polonia, aproape de locul unde este produs LCV-ul Proace Max, se va adăuga la rețeaua existentă.
„Investiția noastră de 17 milioane de euro în mega hub-ul Kolin demonstrează angajamentul neclintit al Toyota de a face afaceri în Republica Cehă. Această mișcare strategică nu numai că ne întărește prezența în Europa Centrală, ci reflectă și încrederea noastră în potențialul regiunii.
Suntem dedicați încurajând inovația, eficiența și sustenabilitatea prin această investiție semnificativă, asigurându-ne că oferim o valoare excepțională clienților noștri și că contribuim pozitiv la economia locală”, a declarat Robert Kiml, președinte Toyota Motor Manufacturing Republica Cehă.
Centrul Toyota va procesa până la 350.000 de autovehicule anual și va permite inclusiv realizarea de prelivrare cu oportunități de personalizare a mașinilor, serviciu care se desfășoară în prezent la dealeri. Acest lucru va reduce timpul de livrare a vehiculelor către clienți și costurile acestor operațiuni.
Toyota are peste 25.000 de angajați în Europa extinsă, o regiune în care a investit peste 11 miliarde de euro în ultimii 25 de ani. Cele opt fabrici europene ale Toyota sunt situate în Portugalia, Marea Britanie, Franța, Polonia, Republica Cehă și Turcia.
În prezent, numărul de mașini Toyota și Lexis de pe șoselele europene se ridică la 14,7 milioane, iar Toyota le pune la dispoziție o rețea de 28 de companii naționale de marketing și vânzări și aproximativ 2.800 de puncte de vânzare, în 53 de țări (UE, Marea Britanie, țări EFTA, Israel, Turcia și alte țări est-europene).
Anul trecut, Toyota a vândut 1.173.419 vehicule în Europa, având o cotă de piață de 6,7%.