Toyota C-HR – Born to be hybrid

Da mai departe!

Bestsellerul Toyota a ajuns la a doua generație. C-HR, că despre el este vorba a sosit la testele Autoreport.ro în cea mai nouă formă de echipare: linia GR.
Ce putem spune în primul rând despre noua generație este că C-HR a fost desenat și proiectat în Europa, iar constructorul a luat în calcul preferințele publicului de pe Bătrânul Continent. Designul este unul futurist, mai ales cel frontal, care prezintă noua față pentru SUV-urile Toyota, văzută pe modele precum bZ4X şi noul Prius. Modelul testat de noi are un stil de caroserie în vopsea bi-ton, extinzând acoperișul negru contrastant până la bara de protecție spate și în secțiunea de trei sferturi din spate a mașinii. Eforturile s-au concentrat pe crearea unui aspect perfect, cu linii închise mai strânse și integrarea perfectă a camerelor, radarului și spălătoarelor farurilor cu o abordare „tehnologică ascunsă”.
Versiunea de echipare de top, denumită GR, aduce mai multe elemente exterioare, dar și interioare care diferențiază mașina de celelalte din gamă și o fac mai sportivă. Prelungirile pentru bare, praguri, jantele de 20 de inch, dar și elementele de pe tetiere și volan, afirmă distincția modelelor sportive Toyota, recent apărute pe modelele japonezilor.
În interior, modelul testat de noi oferă suficient loc pentru 4 persoane. În față bordul este destul de proeminent, iar în spate este suficient loc pentru cap și picioare, deși silueta este a unui SUV coupe. C-HR are instrumentar digital de bord de 12,3 inchi și un ecran central cu dimensiunea de 12,3 inchi. Acestea contribuie la aspectul futurist al interiorului și face ca mașina să pară mai premium decât o simți la atingerea materialelor de pe bord și uși.
Sistemul de iluminare ambientală oferă o gamă de până la 64 de culori – pentru a introduce opțiuni pentru iluminarea interioară directă și indirectă pentru a reflecta mediul cabină – rece sau cald – sau conform orei din zi. A fost conceput şi un program de 24 de nuanțe schimbătoare, sincronizate cu trecerea fiecărei ore pentru a trece de la tonuri strălucitoare de dimineață la cele mai relaxante seara. La bord avem și asistent vocal și Apple CarPlay/Android Auto wireless. Sistemul va oferi informații despre autonomie și locații locale de încărcare în funcția sa POI.
Sub caroserie avem unitatea Hybrid 200 ce are ca bază un motor pe benzină de 2.0 litri cu 152 CP/190 Nm + motor electric cu 111 CP/206 Nm (putere combinată sistem 197 CP, 0-100 km/h în 8.1 secunde, viteză maximă 180 km/h). Modelul în această configurație este unul sprinten, iar dimensiunile compacte îl fac foarte ușor de manevrat, chiar și pe străzile strâmte ale orașelor.
Toate versiunile noului Toyota C-HR vor beneficia de cel mai recent portofoliu Toyota Safety Sense de funcții de siguranță activă și asistență pentru șofer. Pentru un plus de confort, actualizările viitoare de software de sistem pot fi livrate pe calea aerului (online), fără a fi nevoie de o vizită la dealer. Evoluțiile cheie includ noua suprimare a accelerației (Acceleration Suppression), care încetinește orice utilizare bruscă a accelerației atunci când este detectat riscul unei coliziuni cu un vehicul din față. De asemenea, nou, asistența proactivă la conducere (Proactive Driving Assist, PDA) funcționează la viteze mici, oferind o decelerare lină atunci când șoferul iese din accelerație când se apropie de un vehicul mai lent din față sau când intră într-o curbă. De asemenea, oferă asistență la direcție, care recunoaște un viraj înainte și ajustează forța de direcție pentru a ajuta șoferul să facă un viraj liniştit și stabil. Pe modelul testat avem un pachet avansat de siguranță pentru mașina lor, incluzând funcții precum Asistența la schimbarea benzii cu alertă de trafic transversal frontal, o cameră de monitorizare a șoferului, un sistem automat de fază lungă cu control al camerei pentru reglarea distribuției luminii și (unde reglementările locale permit) conducerea cu mâini libere pentru a urmări automat vehiculul din față într-un ambuteiaj.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid e-CVT
0-100 km/h: 8,1 secunde
Viteza maximă: 180 km/h
Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.360/1.830/1.570
Masă proprie: N/A kg
Volum portbagaj (l): 388
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.987
Putere (CP/rpm): 152 la 6.000
Cuplu maxim: 190 Nm la 4.400 rpm
Motor electric
Putere: 113 CP
Cuplu: 206 Nm
Integrat în transmisie / sincron
Putere (CP): 198 combinată
Cuplu maxim: 190 Nm la 4.400 rpm
Consum mediu: 4,5 l/100 km
Transmisie automată – E-CVT
Capacitate baterie: 4,08 kWh

Related posts