Studiu: Doar 5% dintre americani și 14% dintre germani își doresc să cumpere o mașină electrică

Da mai departe!

Studiul provine de la Deloitte, un gigant al industriei de consultanță. A chestionat respondenții cu privire la ce tip de propulsie ar prefera pentru următorul lor vehicul. Deși rezultatele au variat în funcție de piață, modelele ICE pe benzină și motorină au fost, de departe, cele mai populare. Pe majoritatea piețelor, altele decât China, EV și PHEV au fost în partea de jos a listelor de cumpărături.

Anul trecut, vânzările globale de vehicule electrice (EV) și hibride plug-in (PHEV) au atins noi recorduri, depășind pentru prima dată 17 milioane de unități. Aceasta a reprezentat o creștere masivă de 25,6% față de anul precedent. Cu toate acestea, un nou studiu sugerează că pentru marea majoritate a cumpărătorilor de mașini de pe marile piețe din întreaga lume, foarte puțini sunt interesați să cumpere un EV sau un PHEV ca următorul lor vehicul. S-ar putea să nu fie totul așa cum pare, deși – dar mai multe despre asta mai târziu.

În primul rând, rezultatele

În Statele Unite, doar 5% dintre oameni au spus că își caută un EV ca următorul vehicul, în timp ce 6% au spus că preferința pentru propulsie este un PHEV. Prin comparație, 62% dintre respondenți au spus că preferința lor este un model ICE, în timp ce 20% ar putea alege un hibrid obișnuit. Rezultatele au fost similare pe alte piețe. În toată Asia de Sud-Est, 53% ar prefera un ICE, urmat de 17% care iau în considerare un hibrid, 13% care se gândesc la un PHEV și 11% care se gândesc la un EV.

În Germania, aceleași 53% dintre respondenți doresc un ICE ca următorul vehicul, comparativ cu doar 9% pentru PHEV și 14% pentru EV. Lucrurile au fost diferite în China, unde 38% au spus că preferința lor este un ICE, urmat de 16% în favoarea unui hibrid, 17% care iau în considerare un PHEV și un semnificativ 27% care înclină spre un EV.

Loialitatea față de marcă scade

Deși aceste rezultate pot fi surprinzătoare, având în vedere cererea foarte crescută pentru EV în 2024, așa cum s-a menționat în titlu, există o mare avertizare în ceea ce privește acest studiu: dimensiunea eșantionului a fost foarte, foarte mică. În SUA, doar 937 de persoane au fost chestionate cu privire la preferința lor de propulsie, iar în China, doar 939 de persoane au răspuns la întrebare. Ca atare, este greu de făcut o declarație generală despre câți oameni doresc sau nu un EV sau PHEV ca următorul lor vehicul.

Cu toate acestea, studiul a dezvăluit câteva lucruri interesante. De exemplu, loialitatea față de marcă pare să fie în declin. În SUA, 54% dintre proprietarii de vehicule intenționează să treacă la o altă marcă pentru următoarea lor mașină. Această cifră este și mai dramatică în China, unde 76% sunt gata să sară nava. La nivel global, Deloitte observă că abandonarea mărcii este în creștere, semnalând o schimbare a priorităților consumatorilor.

Studiul a atins, de asemenea, subiectul adesea polarizant al vehiculelor autonome și se pare că scepticismul este încă viu și bine. În SUA, 52% dintre respondenți și-au exprimat îngrijorarea cu privire la serviciile de robotaxi care operează în cartierele lor, în timp ce 64% au fost neliniștiți cu privire la vehiculele comerciale autonome care navighează pe autostrăzi. În ciuda tot zgomotului din jurul tehnologiei de auto-conducere, este clar că mulți consumatori nu sunt încă pregătiți să cedeze volanul.

Related posts