Grupul Stellantis se confruntă cu un declin al veniturilor, un efect așteptat având în vedere scăderea vânzărilor companiei pe mai multe dintre piețe.
Stellantis a înregistrat venituri nete de 33 miliarde euro, în scădere cu 27% față de trimestrul al treilea din 2023, în principal din cauza livrărilor mai scăzute și a mixului nefavorabil, precum și a impactului prețurilor și valutar, după cum explică compania.
Constructorul cu branduri franceze, italiene și americane, consolidat acum și cu o marcă chinezească, a livrat 1,14 milioane vehicule în trimestrul al treilea, în scădere cu 20% față de anul anterior.
Compania a demarat un amplu proces de reducere a stocurilor la dealerii săi în acest an, proces care a condus la o scădere semnificativă a producției.
„În timp ce performanța din trimestrul III 2024 este sub potențialul nostru, sunt mulțumit de progresul nostru în abordarea problemelor operaționale, în special a stocurilor din SUA, care au fost reduse semnificativ și sunt pe cale să atingă obiectivele de sfârșit de an, precum și stabilizarea cotei de piață din SUA.
În Europa, cerințele stricte de calitate au întârziat lansarea anumitor produse de mare volum, dar odată cu rezolvarea progreselor provocărilor, vom beneficia în curând de extinderea semnificativă a noului nostru val de produse generaționale în 2025 și ulterior”, a declarat Doug Ostermann, CFO al Stellantis.
Pe primele nouă luni ale acestui an, veniturile nete ale Stellantis au însumat 118 miliarde euro, în scădere cu aproape 19 procente față de anul anterior.
Compania nu a raportat valoarea profitului operațional, un indicator pe care îl publică doar semestrial. La jumătatea anului, valoarea era de 8,4 miliarde euro, în scădere cu 20% față de cifrele înregistrate în 2023 în aceeași perioadă. Marja operațională la șase luni a fost de 10%, cu 1,2 puncte procentuale sub cea înregistrat în prima jumătate a anului 2023. În 2023, pe tot anul, profitul operațional ajustat a fost de 24,3 miliarde euro, cu o marjă de 12,8%.