Tehnologia de recirculare a gazelor, cunoscută sub acronimul EGR, a dat bătăi de cap multor constructori, iar acum a venit rândul celor de la Audi să fie nevoiți să remedieze acest dispozitiv de pe mașinile vândute în trecut.
Audi va trebuie să aducă în service peste 700.000 de automobile construite în perioada 2009 – 2017, ca urmare a faptului că sistemul EGR de pe mai multe modele nu corespunde cerințelor legale impuse de legislația europeană.
Concret, sistemul EGR ar trebui să reducă emisiile de noxe din gazele arse, la temperaturile normale de funcționare.
„Reducerea EGR la temperatura ambientală nu respectă Regulamentul (CE) nr. 715/2007 și hotărârile CEJ din iulie 2022 (așa-numita „fereastră termică” între 15°C și 33°C)”, se arată în decizia autorităților germane, care au dispus această campanie de rechemare în service.
Ca urmare a acestei situații, compania va trebuie să actualizeze software-ul mașinilor, în service, deoarece mașinile nu au posibilitatea actualizării la distanță.
Este vorba despre modelele A4, A5, A6 și Q5, produse între 2009 – 2017, într-un număr de 703.172 de unități.
Actuala rechemare dedicată sistemului EGR nu are legătură cu scandalul Dieselgate în care Audi a fost implicată alături de întreg grupul VW, ca urmare a utilizării de software ilegal. Dispozitivul respectiv determina un comportament eronat al mașinii, astfel încât în procesul de testare a emisiilor motorul să funcționeze la parametri diferiți de cel din rularea pe șosea.