Suzuki Jimny – micul Samurai

Da mai departe!

Suzuki Jimny este o legendă ce nu mai are nevoie de nici o prezentare. Putem doar să menționăm că are o generație nouă și sub această formă a sosit la testele Autoreport.ro


Din start trebuie să spunem că Jimny ne place pentru că este unic. Te duce aproape oriunde și cu minim efort. Este ușor, ia rmotorul mic nu depune mare efort. A ajuns la a 4-a generație.
Lansată în 2018, cea mai recentă generație a Jimny păstrează designul iconic, cu linii pătrățoase și robuste, dar integrează tehnologie modernă. Deși este compact, rămâne extrem de capabil pe terenuri dificile, cu un șasiu pe cadru și tracțiune integrală. Designul său retro-modern a captat atenția entuziaștilor și a devenit rapid un model popular la nivel global, mai ales datorită combinației sale de eficiență, manevrabilitate și caracter practic.
Designul este cel al offroaderelor de altă dată și nouă ne amintește de Aro 10, un model pe care din păcate, noile generații nu au de unde să mai vadă așa ceva pe stradă.
Ce testăm noi acum este o nouă versiune comercială cu două locuri bazată pe micul off-roader Jimny. De la apariția pe piață a modelului, în 2018, acesta a atras o clientelă cu activități variate printre care și profesioniști care au avut nevoie de performanță off-road veritabilă.
Modelul testat vine sub formă de comercial ușor Jimny propune un spațiu încăpător pentru bagaje, cu podea plată, dar și o compartimentare de siguranță pentru încărcătură.
Jimny este creat pentru experiențe autentice off-road, apreciate de profesioniști, ca și modelul destinat pasagerilor, cu unele elemente cheie – șasiul cu ramă, separat de caroserie, unghiurile de atac, trecere și degajare, puntea spate rigidă cu 3 legături și ALLGRIP PRO, un sistem de tracțiune integrală nepermanentă care are și raport de transmitere cu funcție de reductor. Toate aceste caracteristici îl fac ușor mai rigid pe asfalt, dar se manevrează destul de ușor datorită dimensiunilor compacte. Motorul de 1,5 litri produce 102 CP, dar, istoric, modele Jimny au fost echipate cu motor mai mic.
În interior, este fix cum așteptam: ne întoarcem în timp, într-un interior spartan, care nu mai este întâlnit nici pe vehiculele comerciale. Totuși nu lipsesc cele mai noi moduri de conectare a telefonului, senzorii și multe altele.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, noul model comercial ușor vine echipat cu aceleași sisteme de asistare ca și versiunea pentru pasageri, incluzând sistemul DSBS (Dual Sensor Brake Support) care poate frâna automat pentru a evita un eveniment nedorit sau o coliziune, dar și funcțiile „Hill Hold Control” și „Hill Decent Control”, care controlează și asistă autovehiculul la coborârea în pantă. În plus, sistemul eCall, o funcție de urgență care trimite automat mesaje în cazul unei coliziuni, a fost introdus suplimentar pe noul model.

Suzuki Jimny IV 1.5 AllGrip Pro 2 Seater
– 0-100 km/h: n/a
– Viteza maximă: 145 km/oră
– L/l/î: 3.645/1.645/1.720
– Masă proprie: 1.090 kg
– Volum portbagaj (l) 863
– Cilindree (cmc) 1.462
– Putere (CP) 102 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm) 130 la 4.000 rpm
– Consum mediu 7,2 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze manuală, 5 trepte

Related posts