Lansat in premieră la Milano în 2016, noul XMAX 300 îţi oferă o manevrare mai sportivă şi mai mult confort specific clasei business. Complet nou, având tehnologii avansate pentru un maxi scuter de clasa medie, inlocuieşte cu brio bătrânul XMAX 250.
Partea frontală îl transformă într-o maşinărie de ultimă generaţie, paravantul reglabil manual are acum o poziţionare mult mai sportivă iar farul cu iluminare LED are un profil aerodinamic. Partea din spate este mult mai generoasă, şaua este mai mică şi mai sportivă, sub, având un compartiment spaţios, pentru depozitarea a două căşti integrale şi a mai multor altor obiecte. Pornirea fără cheie este o caracteristică premium şi este usor de folosit.
Noul XMAX 300 este foarte compact, deşi este putin mai lung (2185 mm) comparativ cu vechea generaţie (2160 mm). Are o înălţime a şeii de 795 mm, fiind potrivită şi pentru riderii de statură mai mică, poziţia de condus este confortabilă, aproape verticală, lăsându-te să fii relaxat,
Ghidonul este potrivit pentru o manevrabilitate excelentă în oraş, comenzile fiind uşor de acţionat, iar tabloul de bord este foarte simplu, îţi oferă exact informaţiile de care ai nevoie şi îţi oferă o vizibilitate foarte bună chiar şi in cazul in care este soare foarte puternic.
Frânarea este puternică și ușor de controlat in cazul in care plouă, fiind echipat standard cu ABS si TCS.
Te acomodezi foarte rapid, chiar dacă e să conduci pentru prima dată un maxi scuter şi de aceea vă recomand să mergeţi să-l testati şi să-i descoperiţi punctele forte.
Noul motor compact, cu o cilindree de 292 cc dezvoltând o putere de 28 CP şi un cuplu de 29,0 Nm , generaţie Blue Core este mai mic și mai ușor decât cel de 250 cc, asigură performanţă şi un consum mic de combustibil, fiind foarte potrivit pentru un oras aglomerat precum şi pentru escapadele de la sfârşit de săptămână. Media noastră fiind de 4 litri /100 km, in regim de condus sportiv, in Bucureşti şi Autostrada Soarelui. Că tot am amintit de Autostradă, XMAX-ul face faţă cu brio rulând lejer cu viteză legală.
Absenţa vibraţiilor motorului, cu toate că este monocilindru, furca faţă inspirată de la motocicletă fiind capabilă să absoarbă aproape toate denivelarile din asfalt, perechea de amortizoare spate reglabile în cinci poziţii, îl fac foarte confortabil comparativ cu alte maxi scutere din clasa sa, iar preţul de 5.990 EURO cu TVA fiind justificat de calitatea generală, de finisajele de calitate premium, pornirea fară cheie, ABS, TCS (Controlul tracţiunii), faruri şi stopuri cu tehnologie LED.
Fişă tehnică:
Tip motor: Monocilindru, Răcit cu lichid, 4 timpi, SOHC, 4-supape
Capacitate cilindrică: 292cc
Alezaj X Cursă: 70,0 mm x 75,9 mm
Compresie: 10,9 : 1
Putere maximă: 20,6 kW @ 7.250 rpm
Cuplu maxim: 29,0 Nm @ 5.750 rpm
Sistem de ungere: Carter umed
Sistem combustibil: Injecţie de carburant
Sistem de aprindere: TCI, Electric
Sistem de transmisie: Automat, curea trapezoidală
Sistem suspensie faţă: Furcă telescopică
Cursă faţă: 110 mm
Sistem suspensie spate: Unitate oscilantă
Cursă spate: 79 mm
Frână faţă: mono disc hidraulic , Ø 267 mm
Frână spate: mono disc hidraulic, Ø 245 mm
Anvelopă faţă: 120/70-15
Anvelopă spate: 140/70-14
Lungime totală: 2.185 mm
Lăţime totală: 775 mm
Înălţime totală: 1.415 mm (Ecran ajustabil 1,465mm)
Înălţimea scaunelor: 795 mm
Ampatament: 1.540 mm
Gardă minimă la sol: 135 mm
Greutate fără sarcină: 79 kg
Capacitate rezervor carburant: 13 Litri