Xiaomi a lansat joi primul său vehicule electric SU7, la un preţ cu 4.000 de dolari mai mic decât cel al Tesla Model 3

Da mai departe!

Compania chineză de smartphone-uri Xiaomi a anunţat joi că va vinde primul său vehicul electric SU7 cu un preţ mult mai mic decât cel al Tesla Model 3, pe măsură ce războaiele preţurilor se intensifică pe piaţa extrem de competitivă a maşinilor electrice din China, transmite CNBC.

CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a declarat că versiunea standard a vehiculului SU7 se va vinde cu 215.900 de yuani (30.408 USD) în ţară – un preţ despre care el a recunoscut că ar însemna că fiecare maşină va fi comercializată în pierdere.

Preţul automobilului Model 3 al Tesla porneşte de la 245.900 de yuani în China.

Lei a susţinut că versiunea standard a SU7 a depăşit Model 3 cu mai mult de 90% din specificaţiile sale, cu excepţia a două aspecte despre care a spus că Xiaomi ar avea nevoie de cel puţin trei până la cinci ani pentru a ajunge din urmă Tesla.

El a mai spus că SU7 are o autonomie minimă de 700 de kilometri faţă de cei 606 de kilometri ai Model 3.

Compania a spus că comenzile au depăşit 50.000 de maşini în cele 27 de minute de când vânzările au început joi, la ora 22:00, ora Beijingului.

Livrările sunt programate să înceapă până la sfârşitul lunii aprilie, a spus Lei.

Acesta a mai susţinut că fabrica de maşini a Xiaomi, pentru care toţi paşii ”cheie” sunt complet automatizaţi, poate produce un SU7 la fiecare 76 de secunde.

Nu a fost imediat clar dacă fabrica este pe deplin operaţională.

La începutul acestei săptămâni, CEO-ul Xiaomi a spus pe reţelele de socializare că SU7 va fi cel mai bună sedan ”sub 500.000 de yuani” (69.328 USD).

Maşina intră pe o piaţă extrem de competitivă din China, unde companiile lansează o mulţime de modele noi şi reduc preţurile pentru a supravieţui.

Gigantul chinez de telecomunicaţii Huawei a încheiat un parteneriat cu producători auto tradiţionali, în special lansând brandul Aito, ale cărui vehicule sunt adesea expuse în showroom-urile de smartphone-uri Huawei.

Tesla Model 3 al lui este cel mai bine vândut nou sedan electric din China, care are o autonomie de rulare de cel puţin 600 de kilometri şi costă mai puţin de 500.000 de yuani, potrivit datelor de pe site-ul web al industriei Autohome.

Preţul sedanului Han al BYD porneşte de la 169.800 de yuani, potrivit Autohome.

Preţul ET5 al Nio începe de la 298.000 de yuani, în timp ce preţul Xpeng P7 începe de la 209.900 de yuani, au arătat datele.

Sedanul 007 al Zeekr, deţinută de Geely, începe de la 209.900 de yuani, potrivit Autohome.

Vânzările de vehicule propulsate cu energie nouă, care includ maşini alimentate numai cu baterii, au crescut în China, pentru a reprezenta aproximativ o treime din noile maşini de pasageri vândute, potrivit Asociaţiei Chinei pentru Autoturisme.

Accesorii

Şefii startupurilor de maşini electrice concurente Nio, Xpeng şi Li Auto au fost printre invitaţii prezenţi la evenimentul de lansare a Xiaomi SU7.

Lei a prezentat joi o gamă largă de accesorii, cum ar fi un frigider pentru maşină, un paravan personalizat pentru geamul din faţă şi un suport pentru smartphone, unele disponibile gratuit la achiziţionarea unei maşini înainte de sfârşitul lunii aprilie, iar altele la un preţ separat.

SU7 acceptă Car Play al Apple şi se poate integra cu iPad-ul, a spus Lei. El a dezvăluit, de asemenea, tehnologia de asistenţă a şoferului pentru autostrăzi şi oraşe, care urmează să fie complet disponibilă în China în august.

Autopilotul Tesla pentru asistenţa şoferului pe autostrăzi este disponibil în China, dar ”Full Self Driving” al companiei pentru străzile oraşului nu a fost încă lansat în ţară.

În ciuda faptului că Xiaomi a spus că vrea să concureze cu Porsche la un eveniment tehnologic auto, în decembrie, Lei a recunoscut că SU7 are nevoie de mai mult timp înainte să poată concura la acest nivel mai premium.

El a anunţat că versiunea ”Max” a SU7, menită ca un concurent cu Taycan al Porsche, se va vinde cu 299.900 de yuani.

Ecosistem de dispozitive

SU7 face parte din strategia recent lansată de Xiaomi, „Human x Car x Home”, care urmăreşte să construiască un ecosistem de dispozitive conectate la noul său sistem de operare HyperOS.

Majoritatea veniturilor companiei provin din telefoane, puţin sub 30% provenind din electrocasnice şi alte produse de larg consum.

Deşi Xiaomi este în general cunoscutî pentru produse mai accesibile, preşedintele său Lu Weibing a declarat pentru CNBC, la începutul acestui an, că urmăreşte o strategie de premiumizare din 2020 – şi că există aproximativ 20 de milioane de utilizatori în acel segment de preţ care ar putea cumpăra SU7.

Lu a declarat pentru CNBC că SU7 va fi vândut mai întâi consumatorilor din China şi că va dura cel puţin doi până la trei ani pentru orice lansare în străinătate.

Compania a prezentat maşina la Mobile World Congress din Barcelona la sfârşitul lunii februarie, după o dezvăluire a exteriorului şi tehnologiei vehiculului la Beijing la sfârşitul lunii decembrie.

Related posts