VW anunță că nu mai construiește nici o uzină de mașini în Europa

Da mai departe!

Planurile de construire a unei noi facilități destinate producției de mașini electrice, în apropiere de actuala uzină din Wolfsburg, au fost anulate, potrivit lui Arno Antlitz, șeful finanțelor Volkswagen AG. Arno Antlitz, membru al consiliului de conducere al VW Group și responsabil cu finanțele companiei, spune că noua strategie a companiei, de tranziție la vehiculele electrice, urmărește transformarea una câte una a uzinelor de mașini cu motoare termice, și nu construirea de noi uzine destinate vehiculelor electrice.

„Nu vom mai construi noi uzine pentru mașini electrice, în Europa, în schimb, le vom transforma pe cele pe care deja le avem”. Declarația, apărută în revista internă Porsche Consulting, vine să înlăture complet misterul asupra proiectului unei uzine în Germania, care ar fi trebuit să fie construită în Wolfsburg, în apropiere de actuala fabrică în care este produs modelul Golf. Oficial, nicio decizie nu a fost încă comunicată de VW, dar informațiile neoficiale lăsau să se înțeleagă că finalul va fi acesta. În uzina ce era planificată, ar fi trebuit să fie produs viitorul model Trinity, care însă a fost amânat și va fi produs în uzina veche. Antlitz explică în declarația sa și faptul că producția de automobile cu motoare cu combustie nu va fi eliminată, pentru că asigură „venituri puternice din sectorul cu combustie, pentru a plăti activitățile din sectorul electric”.

Așa cum era de așteptat, Antlitz susține că „finanțele puternice sunt promordiale” într-o companie, în special în plină transformare. „Poți cheltui fiecare euro o singură dată”, spune șeful finanțelor VW, care vorbește despre direcții în care compania va investi și cele în care nu se va aventura. Printre acestea se numără producția de baterii, software-ul, pe care VW vrea să îl producă singură, deși există oportunități globale de asociere cu nume mari, precum Google sau Apple. „Să păstrezi software-ul în propriile mâini este crucial, dacă vrei să păstrezi controlul asupra funcțiilor mașinii și pentru a sta în față în termeni de date”.

Antlitz recunoaște însă că divizia Cariad, care a înregistrat mari întârzieri în dezvoltarea softurilor pentru viitoarele modele VW, Audi și Porsche, este în prezent într-un moment delicat. „Evaluăm stategia chiar în acest moment. Este clar că trebuie să dezvoltăm și să deținem cea mai mare parte a softului. Dar asta nu ne oprește să lucrăm cu parteneri”. Compania mizează pe venituri din servicii de mobilitate și din servicii bazate pe software, începând din 2025, la niveluri reduse, și din 2030, la niveluri mult mai mari, în special din vehiculele fără șoferi. „Îmi place să schiez. Imaginează-ți o lume în care poți să te sui în mașină vineri seara și să te trezești a doua zi dimineața în stațiunea de schi, după un somn bun. E voi fi un client puternic pentru acest tip de serviciu”.

Potrivit lui Arno Antlitz, până în 2026 Volkswagen AG va investi 159 de miliarde de euro în dezvoltare, din care 56% vor merge către domenii ale viitorului. „Și poți fi sigur că proporția se va transforma și mai mult în favoarea viitorului, în anii care vin”. Arno Antlitz a preluat poziția de CFO al VW AG în 2021, când l-a înlocuit pe Frank Witter. Până la acel moment a condus finanțele mărcii Audi, unde a venit de la brandul VW. Antlitz este unul din artizanii listării cu succes a mărcii Porsche, pe bursa din Frankfurt. 

Related posts