VW Amarok – acum mai puternic

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Testul cu noul pickup Amarok este pentru echipa noastră primul din acest an cu un produs al diviziei Vehicule utilitare a Volkswagen. De data aceasta, pickup-ul vine cu ușoare modificări și o motorizare nouă, de 180 CP.

Pentru ca nu privim pe Amarok ca pe o utilitară, ci ca pe un autovehicul recreațional, am testat mașina pe un traseu ușor offroad dintr-o destinație de recreație aflată aproape de București. Pentru ședința foto, în schimb, am folosit o suprafață offroad aflată în incinta Palatului Parlamentului, asta pentru că ne este foarte ușor să găsim astfel de terenuri chiar în centrul capitalei.
La prezentarea primului concept SAR (Search and Rescue) de la târgul de la Hanovra din 2008, VW ne lăsa să întrevedem un pickup arătos, concept care prefigura ceea ce vedem acum. Acum, Amarok este un pickup modern cu excelente capacități offroad.
Aflat la volanul acestui pickup ai o senzație ciudată, aceea că poți „tăia” drumul pe diagonală (sau pe unde vrei) pentru că anumite obstacole dispar în calea lui Amarok.
Autovehiculul trece cu ajutorul sistemului 4Motion și a diferențialului autoblocant peste orice râpă, pârâu, mai ales dacă ai anvelope speciale pentru off-road.
Motorul deși are o capacitate cilindrică de doar 2 litri (fenomenul de downsizing și-a făcut simțită prezența și aici) oferă suficient cuplu pentru a urni mașina din orice situație… mlăștinoasă. Diferenţialul Torsen distribuie forţele de tracţiune, în mod variabil, între axa faţă şi spate; în setarea de bază, puterea este distribuită 40:60.
ceastă setare are ca rezultat un nivel dinamic excelent, combinat cu o tracţiune foarte bună.
Amarok și-a făcut simțită prezența foarte puternic în segmentul pickup-urilor, iar acum, deși este destul de vechi pe piață, încă ni se pare că este cel mai confortabil pe asfalt. .
Noul Amarok atrage priviri, părerea unanimă a tuturor care îl privesc este că pare frumos și masiv.
Botul său este cel mai expresiv dintre cele ale autovehiculelor VW și deși blocurile optice sau grila seamănă cu celelalte din gama producătorului german, dau o senzație accentuată de potență și robustețe.
Formele ușor pătrățoase și bosajele proeminente ale roților sunt conforme cu imaginea unui autovehicul robust. Zona din spate este încadrată de blocurile optice, a căror imagine distinctivă, pe timp de noapte, face parte din designul caracteristic al VW. Cabina este suficient de spațioasă pentru 5 persoane și are spații de stocare care îți permit să o transformi ușor în „loc de muncă”.

Volkswagen Autovehicule Comerciale a dotat modelul de test cu un motor diesel Twin Turbo de 2 litri care produce 180 CP. Acesta este cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte provenită de la ZF. Puterea generată de motor este suficientă pentru orice situație și face Amarok-ul sprinten, chiar și pe drumuri asfaltate sau pe autostradă.
Consumul înregistrat de noi pe durata testului a fost de 8,5 litri la 100 km (în regim mixt).
Modelul a primit numeroase sisteme de siguranță, iar pe lângă banalele ABS, EDS, ASR şi ESP se adaugă și altele de mai nouă generație care pot fi comandate opțional. O caracteristică specială: antenele pentru radio şi pentru sistemul de navigaţie sunt integrate în oglinzile exterioare. Dacă tot trebuie să vorbim și de partea utilitară a acestei mașini, vă putem spune că spaţiul de încărcare oferit de Amarok cu Cabină Dublă măsoară 1.555 mm lungime, 1.620 mm lăţime, ceea ce rezultă într-o suprafaţă de încărcare impresionantă, de 2,52 m2.
Atunci când este ataşată o remorcă, pickup-ul poate suporta o încărcare a remorcii de până la 2,8 tone.
Amarok este un pickup care a completat foarte bine gama VW Vehicule Comerciale. Calitățile sale de off-roader sunt demne de luat în seamă la fel ca și comportamentul dinamic foarte bun.


Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4×4 Aut
Viteza maximă: 179 km/h
L/l/î: 5.254/1.944/1.834
Masă proprie: 2.126 kg
Cilindree (cmc): 1.968
Putere (CP): 180 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 420 la 1.750 rpm
Consum mediu: 8,5 l/100 km
Cutie viteze: Automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts