Volkswagen intenţionează să intre pe piaţa maşinilor electrice cu un model care va costa mai puţin de 20.000 de euro, şi pentru a proteja locurile de muncă din Germania va converti trei fabrici pentru a fabrica maşini electrice, informează Reuters.
VW şi alţi producători de automobile se luptă să se adapteze rapid la noile reguli introduse după scandalul emisiilor.
Planurile pentru maşina electrică VW, cunoscut drept „MEB entry“, precum şi volumul de producţie, de 200.000 de vehicule, urmează să fie discutate în cadrul unei reuniuni a board-ului companiei din 16 noiembrie.
Un alt vehicul, „ID Aero”, va fi construit într-o fabrică care produce în prezent modelul Passat.
Surse apropiate situaţiei au declarat că board-ul va discuta şi potenţiale alianţe cu producătorul de baterii SK Innovation şi cu Ford.
Practic întâlnirea din 16 noiembrie va discuta transformarea Volkswagen din cel mai mare producător de vehicule cu motoare cu ardere internă într-un producător de masă de maşini electrice.
Schimbarea de strategie vine după ce tot mai multe oraşe au început să interzică vehiculele diesel, forţând constructorii de automobile să se gândească la noi modalităţi de a proteja 600.000 de locuri de muncă din Germania, din care 436.000 sunt la producătorii auto şi la furnizorii lor.
O furgonetă electrică, ID Buzz, urmează să fie construită la uzina din Hanovra, unde se fabrică modelul T6. Pentru a elibera capacitatea de producţie din Hanovra, autoutilitarele de transport VW ar putea fi produs la o fabrică Ford din Turcia, în cazul în care sindicatele din Germania, care deţin jumătate din locurile din consiliul de administraţie al VW, vor fi de acord.
VW şi Ford sunt în „discuţii exploratorii” despre o alianţă pentru dezvoltarea de vehicule autonome şi electrice. Detaliile unei înţelegeri de colaborare cu Ford pot fi finalizate până la finele anului, apreciază surse din industria auto.