Volkswagen rămâne pe locul doi la nivel global, Toyota își păstrează locul 1

Da mai departe!

Volkswagen a anunțat rezultatele de vânzări pentru anul 2023, care confirmă faptul că, potrivit datelor de livrări ale companiilor, Toyota rămâne în continuare cel mai mare producător auto din lume, pentru încă un an.

Volkswagen Group a reușit o creștere de 12 procente a vânzărilor total, pe toate mărcile sale, ajungând la un volum de 9,24 milioane de vehicule, cu aproape un milion de vehicule în plus față de anul anterior, afectat de criza de producție. Cele mai importante regiuni ale grupului au adus creșteri pe linie, chiar dacă în China avansul a fost de sub două procente.

Principalii rivali, Toyota, au depășit volumul VW Group încă de la finalul lunii noiembrie, când au raportat 9,36 milioane de vehicule vândute în toată lumea, estimările atât ale companiei, cât și ale analiștilor, fiind de circa 10,2 milioane de vehicule vândute la 31 decembrie.

Europa redevine cea mai mare piață globală a grupului Volkswagen, cu 3,77 milioane de vehicule vândute, având o creștere de 19 procente, devansând astfel China, unde grupul a vândut 3,23 milioane de vehicule, la finalul unui an în care creșterea a fost de numai 1,6%, din cauza unui context nefavorabil al pieței.

„Suntem mulțumiți de succesul pe piață al mărcilor și modelelor noastre puternice. Este pozitiv faptul că toate mărcile importante și toate regiunile sunt în creștere. Suntem hotărâți să promovăm transformarea. În 2023, am livrat clienților cu 35% mai multe vehicule integral electrice. De asemenea, suntem bine poziționați în acest an cu numeroase produse noi atractive, în ciuda provocărilor continue”, spune Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen.

În America de Nord, compania germană s-a apropiat de pragul de un milion de vehicule vândute (993.100 unități), având o creștere de 18 procente, iar în America de Sud volumul a crescut cu aproape 10 procente, la 518.200, puțin peste nivelul înregistrat de Europa Centrală și de Est (503.5000).

Hildegard Wortmann, membru al Comitetului Executiv Extins pentru Vânzări al Grupului: „Am obținut o performanță de livrare solidă anul trecut, având în vedere situația geopolitică și macroeconomică. Am crescut mai repede decât piața totală și ne-am extins ușor cota de piață globală.”

Vânzările de vehicule electrice ale grupului VW au atins un nivel de 771.100 unități, având o creștere de 34,7%, cu o pondere destul de mică, 8,3%, în totalul vânzărilor grupului. Europa a atras cea mai mare parte a acestor vehicule, cu un total de 472.400 unități, cu 43,2% mai multe decât în urmă cu un an și o pondere de 12,5% din vânzări. Grupul și-a păstrat poziția de lider pe segmentul electric în Europa, devansând Stellantis. În SUA, grupul a vândut numai 71.000 de vehicule complet electrice, însă cota din vânzări a crescut la 10%.

În China, ponderea mașinilor electrice ale mărcilor grupului VW a fost mult mai mică, de numai 5,9%, dar volumul a fost peste cel din SUA, respectiv 191.800 unități livrate, din care 75.700 exemplare VW ID.3 și 61.700 exemplare ID.4.

La nivel global, cele mai vândute mașini electrice ale VW Group, au fost VW ID.4/ID.5 – 223.100 unități, VW ID.3 – 140.800, Audi Q4 e-tron (incl. Sportback) – 111.700, ŠKODA Enyaq iV (inclusiv Coupé) – 81.700, Audi Q8 e-tron (incl. Sportback) 49.000 unități, CUPRA Born –  45.300, Porsche Taycan (incl. Turismo) – 40.600 și ID.Buzz  – 28.600.

Situația mărcilor a fost în 2023 una, în general, bună, cu creșteri pe linie pentru toate brandurile, cu excepția Lamborghini/Bentley, grupul de mașini sport, care a avut un volum vândut mai mic cu circa 300 de unități, respectic 23.700 unități (-3%).

Grupul de mărci Core, adică VW, Skoda, SEAT și VW Comerciale, a crescut cu 11 procente, la peste 6,6 milioane de vehicule, iar Porsche a înregistrat o majorare de 3,3 procente, cu un nivel record al vânzărilor, de 320.200 automobile livrate. În zona de camioane, singura scădere a fost a celor de la VW Truck & Bus, cu -31,3%, adică 37.100 vehicule, mai puține cu 17.000 față de anul anterior.

Related posts