Producătorul german de automobile Volkswagen va investi aproximativ 1 miliard de dolari în China pentru dezvoltarea maşinilor electrice şi va lansa un vehicul destinat segmentului superior al pieţei, transmite CNBC.
Compania a anunţat săptămâna aceasta, la Salonul auto de la Shanghai, că investeşte în jur de 1 miliard de euro (aproximativ 1,1 miliarde de dolari) într-un centru de dezvoltare şi de afaceri pentru maşini electrice în Hefei, un oraş de lângă Shanghai care a devenit un hub auto, care sediul din China al Nio şi altele.
Investiţiile germane în China au crescut cu aproape 61% în primul trimestru, faţă de acum un an, a anunţat joi Ministerul Comerţului din China.
Pe ansamblu, investiţiile străine în China au crescut cu 4,9% în primele trei luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 408,45 miliarde de yuani (59,33 miliarde de dolari).
Noul centru de afaceri al Volkswagen urmează să fie operat de o nouă companie numită ”100%TechCo” şi urmează să fie lansat în 2024, cu peste 2.000 de angajaţi, a anunţat producătorul auto într-un comunicat.
CEO-ul noii entităţi va fi Marcus Hafkemeyer, în prezent directorul tehnologic al Volkswagen în China, se arată în comunicat.
Prin implicarea furnizorilor locali în stadiul incipient al dezvoltării produsului şi prin integrarea celor trei companii mixte ale Volkswagen în China, 100%TechCo poate reduce timpul de dezvoltare a produselor şi a tehnologiei cu aproximativ 30%, potrivit producătorului auto.
Sedan electric nou
Volkswagen a avut şi în această săptămână premiera mondială a noului său sedan ID.7. Vehiculul complet electric este programat să fie lansat în China şi Europa în această toamnă şi în America de Nord anul viitor.
Vehiculele pentru China vor fi produse la nivel local, în timp ce cele pentru Europa şi America de Nord vor fi produse în Germania, a spus Volkswagen. Compania germană nu a dezvăluit un preţ, dar a spus că ID.7 este prima sa maşină complet electrică ”pentru clasa medie superioară”.
China este cea mai mare piaţă a maşinilor electrice din lume. În martie, vânzările de maşini de lux au crescut cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, mai rapid decât creşterea de 0,3% a vânzărilor de maşini de pasageri, potrivit Asociaţiei pentru Autoturisme din China.
ID.7 este setat să aibă o autonomie de până la 700 de kilometri şi să includă tehnologii precum asistenţă pentru schimbarea benzilor pe autostrăzi şi parcare, potrivit unui comunicat. Sedanul are, de asemenea, ”un afişaj head-up cu realitate augmentată”, o tehnologie care permite ca informaţiile despre drum şi maşină să apară şoferului ca proiecţii pe drumul din faţă.
Volkswagen a introdus prima dată tehnologia în modelele sale electrice ID.3 şi ID.4. ID.7 este setat să vină cu o trapă panoramică, a cărei transparenţă poate fi schimbată cu o funcţie similară cu un ecran tactil şi o comandă vocală, a spus compania.