Producătorul german de automobile de lux Porsche AG a anunţat marţi că livrările sale globale au scăzut în ritm anual cu 7% în primul semestru din 2024, în special în urma unui declin de 33% în China, cea mai mare piaţă auto din lume, transmit DPA şi Reuters.
Porsche, al cărui acţionar majoritar este Volkswagen AG, este extrem de expus la tensiunile provocate de taxele vamale suplimentare impuse de UE producătorilor chinezi de vehicule electrice (EV), livrările către China reprezentând aproape 20% din livrările globale.
Analiştii de la HSBC au atras atenţia şi asupra slăbiciunii de pe piaţa auto europeană, pe lângă dificultăţile din China.
Per ansamblu, Porsche a livrat pe plan mondial 155.945 de maşini sport de lux în primele şase luni din acest an.
În America de Nord livrările au scăzut în ritm anual cu 6%, în timp ce pe piaţa internă din Germania s-a înregistrat un avans de 22%, la 20.811 vehicule.
„În primul semestru din 2024, am putut din nou să ne bazăm pe structura noastră de vânzări bine echilibrată şi să compensăm dificultăţile de pe pieţele individuale. Aceste evoluţii ne dau stabilitate şi confirmă că ne vom continua în viitor strategia orientată spre valoarea vânzărilor”, a afirmat Detlev von Platen, membru al Board-ului Porsche.
Excluzând Germania, Porsche a livrat în primele şase luni din acest an 38.611 vehicule în Europa, o creştere de 6% faţă de primul semestru din 2023.
Cel mai bine vândut model a fost Porsche Cayenne, cu 54.587 unităţi, reprezentând un avans de 16% faţă de primul semestru din 2023.