Una din nouă maşini noi vândute pe piaţa europeană anul trecut a fost un vehicul electric sau hibrid plug-in, livrările de automobile cu emisii scăzute au crescut în pofida pandemiei COVID-19, care a afectat semnificativ evoluţia pieţei auto, se arată într-un raport publicat marţi de Agenţia Europeană de Mediu (AEM), transmite Reuters.î
Tendinţa ascendentă a vânzărilor de vehicule electrice a dus la un declin de 12% al emisiilor medii de dioxid de carbon (CO2) ale maşinilor noi vândute în 2020 în Europa, comparativ cu 2019, o modificare substanţială după ce în precedenţii trei ani s-a înregistrat o creştere a emisiilor.
A fost cel mai semnificativ declin anual al emisiilor începând din 2010, când UE a introdus standardele privind pentru emisiile de COD ale maşinilor.
Din cele 11,6 milioane de maşini noi înmatriculate în UE, Islanda, Norvegia şi Marea Britanie anul trecut, 11% erau complet electrice sau vehicule electrice hibride plug-in, conform datelor provizorii. Ponderea acestor vehicule în vânzările de maşini noi s-a triplat, de la 3,5% în 2019.
Vânzările au crescut după ce ţări ca Franţa şi Germania au inclus anul trecut subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice în planurile lor de redresare în urma pandemiei.
Deşi vânzările totale de maşini noi au scăzut în 2020, pe piaţa europeană livrările de vehicule electrice sau hibride plug-in au urcat la peste un milion de unităţi.
Grupul de lobby Transport & Environment susţine că datele publicate marţi demonstrează că obiectivele privind emisiile funcţionează, dar a cerut Bruxelles-ului să propună standarde care să ducă la interzicerea vânzărilor de maşini noi pe benzină şi motorină până în 2035.