Ca parte a ofensivei de electrificare a companiei bavareze, BMW iX3 a primit o actualizare detaliată, care va accentua aura sportivă a modelului Sports Activity Vehicle (SAV) complet electric ce oferă 210kW/286 CP şi 400 Nm. Ca urmare a acestor actualizări, noul BMW iX3 va veni echipat standard cu pachet M Sport specific modelului.
Conexiunea conceptuală şi tehnologică dintre iX3 şi cei mai recent lansaţi ambasadori pentru mobilitate electrică premium – BMW iX şi BMW i4 – este exprimată, de asemenea, în termeni de design prin stilul actualizat al părţilor faţă şi spate. Şi aceste modele pot fi comandate opţional cu un pachet M Sport, în timp ce BMW i4 este disponibil şi în formă BMW M. Noile echipamente opţionale şi completări ale specificaţiilor standard subliniază caracteristicile premium progresive ale interiorului noului BMW iX3.
Un pionier al tehnologiei BMW eDrive de generaţia a cincea
BMW iX3 deschide drumul spre plăcerea de a conduce într-o nouă generaţie de automobile electrice de la BMW i. A fost primul model care a dispus de tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie, care acum se găseşte şi la BMW iX şi BMW i4. Sistemul de propulsie deosebit compact reuneşte motorul electric, electronica de putere şi transmisia împreună într-o singură carcasă şi generează maximum 210 kW/286 CP. Puterea motorului este transferată la drum în modul tradiţional al mărcii, prin roţile spate.
Şi bateria de înaltă tensiune a BMW iX3 este produsul tehnologiei BMW eDrive de generaţia a cincea. Capacitatea sa energetică brută de 80 kWh şi eficienţa excepţională a motorului electric permit o autonomie de până la 460 de kilometri, calculată în ciclul de testare WLTP. Sondajele efectuate în rândul clienţilor şi testele comparative efectuate de experţi independenţi au arătat în mod clar modul în care BMW iX3 utilizează capacitatea ridicată de stocare a energiei acumulatorului său litiu-ion pentru a atinge o autonomie de operare excepţională – în condiţii de condus zilnic şi reale, inclusiv temperaturi ambientale extrem de scăzute şi stil de pilotaj sportiv – atunci când este măsurată în raport cu rivalii din segmentul său. Tehnologia avansată de încărcare permite alimentarea cu până la 150 kW în maşină la o staţie de încărcare rapidă DC. În acest fel, poate primi suficientă energie în 10 minute pentru a-şi mări autonomia cu 100 de kilometri conform ciclului de testare WLTP. Acest lucru face ca BMW iX3 să fie o alternativă convingătoare pentru utilizarea zilnică.
Arhitectură flexibilă a automobilului, producţia va începe în septembrie 2021
Noul BMW iX3 este un Sports Activity Vehicle cu drepturi depline. Utilizarea sa zilnică fără restricţii şi caracteristicile de condus sportiv şi sigur sunt rezultatul unui design general remarcabil de bine creat. Împărtăşeşte versatilitatea robustă a variantelor convenţionale ale BMW X3, oferă niveluri generoase de spaţiu pentru cinci pasageri, are un portbagaj a cărui capacitate poate fi extinsă de la 510 litri la un maxim de 1.560 litri şi aduce atracţia condusului fără emisii locale către segmentul premium al modelelor Sports Activity Vehicle de clasă medie, unul popular la nivel mondial. Arhitectura flexibilă a automobilului în cazul BMW X3 face din acesta primul model al mărcii oferit cu motoare pe benzină şi diesel extrem de eficiente, un sistem de propulsie plug-in hybrid sau acţionare complet electrică.
Producţia noului BMW iX3 va începe în septembrie 2021, la fabrica Shenyang a joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive din China. Modelul SAV complet electric va fi produs acolo atât pentru piaţa locală, cât şi pentru export.
Abordare completă a dezvoltării durabile, impact pozitiv asupra mediului pe tot parcursul ciclului de viaţă al automobilului
Actualizarea detaliată a noului BMW iX3 aduce energie proaspătă pe arena mobilităţii electrice. Pe lângă faptul că este lider cu tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea, iX3 afişează şi alte paralele cu BMW iX şi BMW i4. Un element deosebit de important este abordarea completă a dezvoltării durabile, care este adânc înrădăcinată în caracterul mărcii BMW i. Obiectivele consacrate ca parte a acestei abordări acoperă întregul ciclu de viaţă al automobilului – de la achiziţionarea materiilor prime prin lanţul de aprovizionare, la producţie şi până la faza de utilizare a automobilelor mărcii şi reciclarea ulterioară, sporind dezvoltarea durabilă socială şi de mediu.
Un exemplu important în acest sens este legat de baterii. Cantitatea de cobalt ca materie primă utilizată în bateria de înaltă tensiune a BMW iX3 a fost redusă cu aproximativ o treime în comparaţie cu bateria de generaţie anterioară de la BMW i3 model 2019. BMW Group a implementat propriul său proces de achiziţie pentru cobalt şi litiu pe care le furnizează producătorilor de celule de baterii, o parte din acesta implicând monitorizarea conformităţii cu standardele de mediu şi sociale. Atât pentru fabricarea celulelor de baterii, cât şi pentru producerea automobilului în ansamblu este utilizată doar energie din surse regenerabile.
Principiul de design specific BMW care stă la baza motorului electric elimină nevoia de metale din pământuri rare. Utilizarea pe scară largă a materiilor prime secundare la fabricarea pieselor turnate din aluminiu şi a materialelor termoplastice ajută BMW Group să îşi atingă obiectivele în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2 şi promovarea economiei circulare.
În faza de dezvoltare a BMW iX3 s-a stipulat că modelul SAV complet electric trebuie să demonstreze, pe parcursul întregului său ciclu de viaţă, o amprentă de carbon semnificativ mai mică decât un automobil cu propulsor convenţional comparabil. Datele înregistrate de evaluatorii independenţi arată că iX3 este mai eficient cu peste 30% în faza de utilizare dacă este încărcat cu energie conform mediei europene (România este în acest moment plasată la nivelul acestei medii) şi cu aproximativ 60% atunci când se foloseşte exclusiv energie verde – comparativ cu BMW X3 xDrive 20d, cu motorizare diesel.
Eficienţă sportivă, stil BMW i.
Cu proporţiile sale puternice, liniile precise şi suprafeţele sculptate clar în noul limbaj de design al mărcii BMW, noul BMW iX3 este, din orice unghi îl priveşti, un Sports Activity Vehicle modern – combină versatilitatea cu abilitatea sportivă specifică BMW şi un caracter premium robust. Accentele de culoare în BMW i Blue, o grilă BMW închisă în mare parte şi jante din aliaj uşor cu aerodinamică optimizată subliniază prezenţa unui sistem de propulsie pur electric şi a unui concept de automobil orientat pe dezvoltare durabilă.
Combinaţia caracteristică de plăcere de a conduce sportiv şi eficienţă excepţională este reflectată de designul exterior al noului BMW iX3. Actualizările includ un design modificat pentru faruri, grila BMW, praguri laterale, spoilerul faţă şi difuzorul spate. În plus, un pachet M Sport specific modelului face parte acum din specificaţia standard.
Apariţii atractive, cu repere BMW iX şi BMW i4
Mai atrăgătoare acum din punct de vedere vizual (în special în partea superioară), grila BMW este mai mare decât înainte şi are un contur dintr-o singură bucată. Acesta vine în crom cu efect perlat, cu accent albastru – în stilul familiar BMW i – de-a lungul marginilor interioare. Suprafeţele interioare ale elementelor grilei au o structură tip mesh şi dispun de o emblemă BMW i.
Noile contururi ale farurilor, care sunt mai subţiri cu aproximativ 10 milimetri decât anterior, contribuie la aspectul vizual atractiv al noului BMW iX3. Acest lucru conferă părţii frontale o asemănare distinctă cu cea a BMW iX şi BMW i4. Paralele dintre cele mai noi trei modele BMW i în ceea ce priveşte conceptul şi tehnologia sunt accentuate şi mai clar în designul lor. Noul iX3 este echipat standard cu faruri LED adaptive cu funcţie matrix, ce includ distribuţia variabilă a luminii, faruri adaptive şi lumină de viraje, asistent de fază lungă BMW Selective Beam cu funcţie antiorbire şi iluminare dinamică. Farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pot fi comandate opţional. La viteze peste 60 km/h, modulul Laserlight dinamic măreşte raza de acţiune a fazei lungi la un maxim de 650 de metri şi urmează cursul drumului. Detaliile albastre din elementele luminoase în formă de L ale luminilor de zi identifică includerea tehnologiei extrem de sofisticate a farurilor.
Acum, pachetul M Sport este dotare standard
Pachetul M Sport, acum este disponibil standard, îmbunătăţeşte imaginea dinamică. Priza inferioară de aer, care vine cu un control activ în 10 trepte al clapetei de aer pentru a răci componentele sistemului de propulsie şi frânele, a crescut ca dimensiune. Acum, Air Curtains, care sunt poziţionate la marginile exterioare ale părţii frontale, au formă L şi accente albastre.
Air Breathers din aripile faţă au, de asemenea, un design specific M. Suprafaţa proeminentă şi optimizată aerodinamic marchează difuzorul spate al noului BMW iX3. Elementele exterioare ale difuzorului spate sunt în BMW i Blue. Contururile stopurilor LED integral sunt marcate şi mai precis printr-un cadru negru. Designul nocturn atractiv este definit de grafica subţire a luminii şi de conturul de cleşte modelat tridimensional, cu semnalizatoarele orizontale integrate delicat.
Jantele din aliaj uşor optimizate aerodinamic măresc autonomia
Jantele aerodinamice de 19 ţoli sunt echipare standard pentru noul BMW iX3. Datorită designului lor, automobilul beneficiază de un coeficient de rezistenţă scăzut (Cd) de 0,29 – prin urmare, influenţează pozitiv autonomia modelului SAV complet electric. Opţional, pot fi comandate jante aerodinamice nou concepute, în format de 20 de ţoli, cu design specific M, în finisare Jet Black şi cu încrustări de aluminiu.
Plăcerea de a conduce şi controlul/operarea îmbunătăţite suplimentar.
Caracterul sportiv al BMW iX3 iese în evidenţă mai bine decât înainte şi în interior. Acum, scaunele sport sunt echipare standard, în timp ce un panou de control modern în consola centrală şi comenzile restilizate în centrul tabloului de bord se adaugă la ambianţa progresivă, premium. BMW Live Cockpit Professional, disponibil standard, are un display central a cărui diagonală a ecranului a fost mărită la 12,3 ţoli (31,24 cm).
Accentele albastre pe butonul Start/Stop, aflat acum în consola centrală, maneta selectorului de viteze şi emblema BMW de pe volan fac trimitere la sistemul de propulsie electric ca piesă centrală a BMW iX3. Alte indicii specifice modelului includ inscripţionarea modelului de pe consola centrală, plăcile pragurilor uşilor care poartă sigla BMW i, elementele din grupul de instrumente şi ecranele de control care reflectă prezenţa sistemului de propulsie electric, dar şi iluminarea ambientală, disponibilă standard.
Scaune sport şi noi comenzi
Scaunele sport standard oferă suport lateral optim conducătorului şi pasagerului din faţă. Acestea sunt echipate cu noua tapiţerie perforată Sensatec, în negru sau coniac. Alternativ, există opţiunea de tapiţerie din piele Vernasca într-o variantă de culoare Mokka, Oyster sau Negru cu cusături de contrast albastre. Pachetul M Sport include atât o tapiţerie a plafonului de culoare antracit, cât şi benzi decorative de interior în noul finisaj întunecat Aluminium Rhombicle. Există, de asemenea, o gamă de trei variante opţionale de benzi decorative de interior.
Grupul complet digital de ecrane din BMW iX3 este format acum dintr-un set de instrumente de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi un display central mărit care se potriveşte cu dimensiunile sale. Butonul Start/Stop pentru motor este poziţionat într-un panou de control cu aspect nou din consola centrală, unde maneta selectorului specific modelului este alături de controlerul BMW iDrive, butoanele pentru comutatorul Driving Experience Control şi frâna de parcare electromecanică.
Două linii de echipare
BMW iX3 este disponibil cu două linii de echipare. Varianta de bază „Inspiring” oferă deja o serie de detalii sofisticate, precum vopsea metalizată, jante aerodinamice de 19 ţoli, suspensie adaptivă, acţionare automată a hayonului, acoperiş panoramic din sticlă, scaune reglabile electric, volan sport îmbrăcat în piele, pachet de depozitare şi un sistem automat de climatizare cu control pe trei zone, cu funcţie de preîncălzire şi precondiţionare. Live Cockpit Professional, de asemenea dotare standard, include Asistentul Personal Inteligent BMW, sistem de încărcare wireless pentru telefon, precum şi Remote Software Update. Împreună cu Connected Package Professional sunt incluse şi sistemul de navigaţie bazat pe cloud BMW Maps şi integrarea smartphone-urilor pentru utilizarea Apple CarPlay şi Android Auto.
Pachetul de echipare opţională „Impressive” adaugă jante aerodinamice de 20 de ţoli, sticlă acustică pentru geamurile uşilor faţă, Comfort Access, finisaj cu piele Vernasca, control BMW prin gesturi, BMW Head-Up Display, sistemul de sonorizare Harman Kardon surround şi multe altele. Modelele BMW iX3 cu echipare „Impressive” au inclusă şi funcţia BMW IconicSounds Electric. Creat special pentru modelele BMW electrificate, pachetul de sunete de condus îmbunătăţeşte experienţa de la volan prin introducerea unui nivel de interacţiune. Coloana sonoră produsă de automobil variază ca ton pentru a reflecta modul de condus selectat şi intensitatea turaţiei motorului.
Noul BMW iX3 vine echipat standard cu o secvenţă acustică Start/Stop dezvoltată ca parte a unei colaborări între compozitorul şi custodele Hans Zimmer şi Renzo Vitale, director sound design la BMW Group. Când este apăsat butonul Start/Stop, o compoziţie scurtă stabileşte decorul pentru experienţa de condus electric.
Sistem de propulsie.
Un pionier pentru tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea.
Modelul SAV complet electric este primul model care este echipat cu cea mai recentă tehnologie BMW eDrive de a cincea generaţie. Acesta cuprinde un motor electric dezvoltat intern de BMW Group, electronica de putere, o tehnologie de încărcare extrem de avansată şi o baterie de înaltă tensiune specifică modelului, toate integrate compact.
Prin urmare, BMW iX3 este un pionier pentru cea mai nouă etapă de dezvoltare a sistemelor de propulsie electrice la BMW Group. A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive este extrem de scalabilă, ceea ce înseamnă că poate fi utilizată într-o varietate de concepte de automobil. După ce a debutat la BMW iX şi BMW i4, va fi extinsă în curând şi la automobilele electrificate din alte serii de modele.
Sistem de propulsie foarte integrat, motor electric sincron AC
BMW iX3 este echipat cu o unitate de propulsie care, în premieră, reuneşte motorul electric, electronica de putere şi transmisia într-o singură carcasă. Această topologie a sistemului de propulsie electric extrem de compact, situată în subcadrul punţii spate specifice modelului, permite o reducere substanţială atât a spaţiului de instalare necesar, cât şi a masei componentelor în raport cu puterea pe care o produc. Acest lucru a adus o creştere a densităţii puterii de aproximativ 30% comparativ cu tehnologia BMW eDrive disponibilă anterior pe modelele electrificate.
Motorul electric al noului BMW iX3 funcţionează conform principiului unui motor sincron AC şi, prin urmare, diferă semnificativ de alte soluţii de pe piaţă, asigurând un răspuns îmbunătăţit şi un plus de eficienţă. Acţionarea rotorului nu este indusă de magneţii permanenţi ficşi, aşa cum întâlnim la alte motoare electrice sincron, ci de o bobină alimentată electric. Acestă soluţie unică duce la eliminarea pământuri rare. Cea mai recentă versiune a motorului electric prezintă şi o eficienţă excepţională de până la 93%.
Sistemul de propulsie poate rula la 17.000 rpm, generând de la început o putere maximă de 210 kW/286 CP, pe care o menţine pe un interval larg de turaţii. Motorul produce un cuplu de vârf extraordinar de ridicat pentru o unitate de mărimea sa, întregul total de 400 Nm putând fi folosit instantaneu, prin controlul rotorului, şi este menţinut în limitele superioare ale gamei de turaţii. Puterea motorului este transferată pe cea mai scurtă cale posibilă către transmisia cu un singur raport, care este instalată în aceeaşi carcasă, iar de acolo către roţile spate. În acest proces, tehnologia avansată de control al stabilităţii (inclusiv controlul patinării roţilor) ajută la menţinerea continuă a impulsului, chiar şi în condiţii de drum şi vreme nefavorabile. Noul BMW iX3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h.
Baterie de înaltă tensiune cu capacitate mare
Bateria de înaltă tensiune a noului BMW iX3 se bazează pe cea mai recentă tehnologie bogată în nichel, cunoscută din alte aplicaţii BMW. Bateria litiu-ion este alcătuită din 188 de celule prismatice, controlabile individual – fiecare cu propria carcasă din aluminiu -, care sunt grupate în 10 module. Bateria este poziţionată în podeaua automobilului ca o componentă integrantă a caroseriei. Bateria de nouă generaţie are un conţinut energetic brut de 80 kWh, din care se utilizează 74 kWh.
Densitatea energetică excelentă a bateriei de înaltă tensiune, eficienţa remarcabilă a motorului electric, funcţia de recuperare adaptivă în mişcare, designul cu minimizarea masei şi reducerea rezistenţei aerodinamice a caroseriei se adaugă la conceptul vast de dezvoltare durabilă şi capacităţile impresionante în utilizare zilnică şi în călătorii pe distanţe lungi (autonomia calculată în regim WLTP este de până la 460 de kilometri). Prin urmare, BMW iX3 diferă semnificativ de alte automobile electrice din segmentul său, a căror autonomie este sporită în principal de utilizarea bateriilor de înaltă tensiune din ce în ce mai mari. Acestea au un impact negativ asupra masei automobilului şi, prin extensie, asupra eficienţei sale generale.
BMW Charging.
Soluţii inovatoare pentru încărcarea acasă şi în timpul călătoriei.
FFC (Flexible Fast Charger / FFC) permite alimentarea cu energie electrică cu până la 11 kW şi poate fi conectat la o priză de uz casnic sau – folosind un adaptor (disponibil şi el) – o priză industrială (16A sau 32A) de mare putere printr-un cablu de încărcare de şase metri. Un panou (wallbox) BMW este disponibil ca opţiune pentru încărcarea la domiciliu pentru o putere maximă de încarcare de 11 kW.
Combined Charging Unit pentru încărcare rapidă de până la 150 kW
Unitatea de încărcare combinată (Combined Charging Unit / CCU) a noului BMW iX3 permite un nivel extrem de ridicat de flexibilitate atunci când vine vorba de utilizarea staţiilor de încărcare de diferite tipuri. Prin urmare, alimentarea cu energie electrică a maşinii este un proces rapid şi uşor pe toate pieţele auto internaţionale. Atunci când se utilizează terminale de curent alternativ (AC), CCU permite încărcarea monofazată cu până la 7,4 kW şi încărcarea trifazată cu până la 11 kW. Conectarea automobilului la o staţie de încărcare rapidă cu curent continuu (DC) îi o putere de încărcare de maximum 150 kW.
Pentru un automobil conectat la Wallbox, bateria de înaltă tensiune a noului BMW iX3 poate fi încărcată de la 0 la 100% în 7,5 ore. În acelaşi timp, o staţie de încărcare rapidă DC poate alimenta bateria de la 10 la 80% din capacitatea maximă în 32 de minute. O încărcare de 10 minute la una dintre aceste staţii oferă suficientă putere pentru a adăuga 100 de kilometri la autonomia în ciclul WLTP.