Constructorul nipon de automobile Toyota a anunțat că-și reduce planurile de producție și pentru luna decembrie, chiar dacă durata opririlor din uzine este mai mică față de lunile anterioare.
Toyota estimează că va produce 750.000 de autovehicule în ultima lună a anului 2022, cu un volum de 500.000 de vehicule asamblate în fabricile din afara Japoniei, restul fiind alocate uzinelor locale. Reducerea față de planul anterior este de circa 50.000 de vehicule, însă Toyota nu și-a mai modificat ținta anuală, redusă în urmă cu câteva săptămâni la 9,2 milioane de vehicule. Reducerea țintei s-a făcut pentru prima dată în acest an fiscal, ca urmare a ritmului scăzut cu care au continuat să fie livrate componentele electronice. În noiembrie, Toyota a anunțat că-și reduce ținta de producție la 800.000 de unități, în scădere față de estimările anterioare cu 50.000 de mașini, iar volumul pentru întreg anul a fost redus cu 500.000 de vehicule. Situația este oarecum contradictorie, în raport cu situația concretă a producției raportată de constructor pe lunile care au trecut.
Astfel, în septembrie, o lună pentru care fuseseră anticipate 850.000 de vehicule, valoare corectată apoi la 900.000 de unități, Toyota a produs peste 1 milion de vehicule, depășind toate recordurile înregistrate până acum într-o lună. După nouă luni, compania ajunsese la un nivel al producției de 7,76 milioane de unități, o scădere de 2,6% față de anul anterior, dar asta din cauza situației din uzinele japoneze, unde volumul produs a scăzut cu 14,7%.
Pentru luna decembrie, producția de autovehicule Toyota și Lexus va fi oprită doar în trei uzine, Takaoka, Tahara și Miyata, înc are vor fi afectate patru linii de producție. Modelele care vor înregistra întârzieri vor fi RAV4, Harrier, Land Cruiser, Lexus GX, 4Runner, Lexus NX, EX, UX, precum și ES și RX. Vor fi opriri pe 1,2 și 9 decembrie, în primele două uzine, și pe 28 decembrie, în cea de-a treia. Anul trecut, Toyota a produs 10 milioane de autovehicule și a vândut 10,5 milioane de vehicule, confirmându-și poziția de cel mai mare constructor auto din lume, peste Volkswagen Group, care a înregistrat un declin puternic, la numai 8,8 milioane de automobile.