Planurile Toyota de utilizare a bateriilor solid-state nu mai sunt un secret, deși urmăresc instalarea acestui tip de baterie abia peste circa 4 ani. Până atunci, compania se apropie de momentul unui val de lansări electrice, mașini care au intrat în dezvoltare în urmă cu 3 – 4 ani.
Gerald Killmann, șeful european de dezvoltare și achiziții al Toyota, a declarat că viitoarele generații de baterii vor face mult mai accesibile mașinile electrice, dar preocuparea și planurile constructorului pentru bateriile cu stare solidă țintesc depășirea ambițiilor medii ale industriei. Chiar și așa, constructorul japonez nu are în acest moment un plan foarte clar în privința producției acestor baterii, pentru că spune că în mod normal s-a bazat pe parteneri până acum pentru bateriile mașinilor sale.
Killman mai spune, într-un interviu pentru Automobilwoche, că o autonomie crescută a mașinilor nu se bazează doar pe baterie, ci și pe performanțele aerodinamice ale mașinii.
Dar până la bateriile solid-state, Toyota va apela la cel mai accesibil sistem de baterii al momentului, LFP, care are o mulțime de avantaje, inclusiv cel al prețului, chiar dacă există și dezavantaje ale acestei tehnologii, de exemplu autonomia mai scăzută.
Până la solid-state, Toyota dezvoltă în paralel și o nouă tehnologie a bateriilor, bazate pe un catod de nichel și o densitate mai bună energetică. De asemenea, costurile de producție scad, invers proproționale cu autonomia, care crește cu 10%. Compania crede că mașinile cu această nouă tehnologie a bateriei vor atinge 900 de km autonomie, dar care ar putea veni și cu un preț mai mare.
Toyota nu exclude varianta unei utilizări a bateriilor solid-state pe mașinile hibrid, dar urmărește să descopere dacă aceasta va fi o baterie de putere sau una de autonomie. De asemenea, anul de lansare în producția de masă nu este cunoscut, pentru că în 2027 – 2028 vor fi produse și asamblate doar bateriile de serie mică.