Toyota continuă să-și revizuiască planurile de producție pe baza cărora partenerii și furnizorii își dimensionează la rândul lor activitatea. În lunile iulie și august, producătorul japonez anunțase scăderi de producție, după care a revenit cu o posibilă creștere în august.
Acum, luna septembrie ar putea aduce și ea o mică recuperare în producție, dar prognozele pentru finalul anului rămân neschimbate, deocamdată. Toyota și-a estimat producția pentru luna septembrie la 850.000 de autovehicule, un nivel confirmat anterior, din cauza crizei de semiconductori și efectelor Covid-19 în Asia. Într-un nou anunț, contructorul nipon precizează însă că numărul de vehicule produse a fost revizuit și ar putea fi de 900.000 de vehicule. „Acest plan este bazat pe o confirmare atentă a furnizorilor de componente și a structurii de personal și capacităților de producție a furnizorilor noștri” spun reprezentanții Toyota. În același timp explică faptul că estimările sunt dificile în acest moment. „Vom continua să facem orice efort posibil pentru a livra pe cât de multe vehicule putem clienților noștri, la date cât mai rapide, în timp ce urmărim îndeaproape situația”, mai explică Toyota. În acest context, japonezii au făcut și o nouă estimare a producției totale pentru întreg anul fiscal, aceasta rămânând la valoarea anterioară, de 9,7 milioane de vehicule.
Pentru luna septembrie, mai rămân în vigoare suspendări de producție într-o singură uzină a companiei, cea din Japonia, Motomachi, pe trei linii de producție. Pe liniile pe care sunt asamblate modelele Mirai, Crown, bZ4X, Subaru Soltera, vor fi patru zile de oprire a producției, la fel și pe linia Lexus, iar pe linia pe care este produs modelul GR Yaris vor fi 9 zile de oprire a producției.
După primele șase luni ale acestui an, Toyota a raportat livrări în scădere față de anul trecut, cu un volum de 5,13 milioane de vehicule vândute, cu 6% mai puține decât în 2021. Producția pe același interval s-a ridicat la 5,1 milioane de vehicule, în scădere cu 3,8%, din care 4,35 milioane au fost mașini Toyota și Lexus. Un număr de 3,3 milioane de vehicule au fost produse în afara Japoniei. Chiar și așa, Toyota și-a păstrat supremația în industria auto globală, în fața grupului Volkswagen (3,8 milioane vehicule vândute, -22,2%).