Șefii Toyota au anunțat demiterea integrală a conducerii Daihatsu, ca urmare a scandalului în care au fost implicate nu doar mașinile Daihatsu, ci și alte mărci cu care aceasta avea parteneriate de producție și vânzare.
Șeful Toyota, Koji Sato, a anunțat într-o intervenție publică schimbarea din funcție a conducerii Daihatsu, respectiv președintele Sunao Matsubayashi și directorul Soichiro Okudaira, aceștia fiind înlocuiți cu directori din cadrul Toyota. Masahiro Inoue, care până acum a condus activitățile Toyota în America Latină, va fi noul CEO al companiei, iar Masnori Kuwata, manager în cadrul Lexus, pe zona de electrificare, va prelua poziția de vicepreședinte executiv, în timp ce funcția de președinte va rămâne vacantă.
Activitatea Daihatsu v fi complet erestructurată, după cum a anunțat Koji Sato, prin menținerea doar a producției de minicar-uri, tipice pieței japoneze, și externalizarea operațiunilor internaționale către alte companii, partenere.
„Expansiunea rapidă a companiei a provocat distorsiuni care nu au fost absorbite în mod corespunzător de companie”, a precizat noul CEO, Masahiro Inoue, care a mai spus că-și propune să reconstruiască Daihatsu. El vrea să viziteze uzinele companiei pentru a sta de vorbă cu angajații astfel încât să afle care sunt problemele.
Koji Sato a mai spus că este mai important să repare ceea ce nu funcționează corect la Daihatsu, chiar dacă asta va însemna o încetinire a activității. „În timp, își va recăpăta puterea”, a mai spus CEO-ul Toyota.
Daihatsu a înregistrat în ultimii ani o creștere puternică a producției de vehicule, la 1,4 milioane de unități, pe fondul creșterii cererii de produse ale mărcii, cu aproximativ 50% mai multe decât în urmă cu 10 ani.
Daihatsu a fost implicată într-un uriaș scandal de trucare a unor teste de siguranță, în care au fost modificate rezultatele în cazul impactului lateral. Compania și-a suspendat la acel moment livrarea mașinilor către clienți, inclusiv a celor produse pentru Toyota, Subaru sau Mazda. Reprezentanții Toyota și-au cerut scuze în mod repetat pentru evenimentele în care a fost implicată marca Daihatsu, cu efecte semnificative asupra mărcii Toyota, în special pentru modele care erau livrate pe piața din Japonia, în ultimele trei decenii. Autoritățile din Japonia au anulat certificările de tip pentru trei vehicule produse de marca japoneză deținută de Toyota, din cauza acestor teste falsificate. De la Toyota, au fost afectate modele cunoscute, precum Hilux și Land Cruiser, dar și unele modele de la Lexus.
Daihatsu s-a retras inclusiv din consorțiul pe care Toyota l-a creat împreună cu partenerii de la Subaru și Suzuki, pentru dezvoltarea de vehicule electrice.