Mai mult de un sfert din mașinile noi vândute luna trecută în România au fost electrificate (incluzând și mild-hybrid)

Da mai departe!

Raportul APIA cu privire la înmatriculările de mașini din ianuarie 2024 arată că segmentul mașinilor electrificate (100% electrice și Plug-In Hybrid – PHEV) s-a majorat până la 28,2% din piața autoturismelor.

Conform Asociației Producătorilor și Importatorilor (APIA), în prima lună a anului 2024 au fost înmatriculate în România 3.586 de mașini electrificate (EV + PHEV) dintr-o piață totală a autoturismelor noi care a totalizat 12.733 de unități.

Creșterea cu 4,9% a pieței de autoturisme a fost depășită net de cea a segmentului EV și PHEV care s-a majorat cu 34,4%. Astfel, în timp ce cota de piață a mașinilor electrificate a urcat de la 22% în ianuarie 2023 la 28,2% în prima lună din acest an, cea a mașinilor alimentate cu benzină a scăzut de la 66% la 55,8%, iar cea a dieselurilor s-a majorat de la 12% în ianuarie 2023 la 16,1% în ianuarie 2024.

Datele APIA arată și că înmatriculările de mașini complet electrice a atins 1.631 de unități, în creștere cu 52,6% față de ianuarie 2023. Cel mai căutat brand care produce astfel de mașini a fost Tesla (564 unități), urmat de Dacia (561 unități) și Volkswagen (108 unități). Modelul complet electric cel mai vândut în România în prima lună a anului a fost Dacia Spring (561 unități), urmat de Tesla Model 3 (387 unități) și Tesla Model Y (176 unități).

În cazul segmentului de mașini Plug-In Hybrid (PHEV) mărcile cele mai căutate au fost Mercedes-Benz (100 unități), Ford (95 unități) și BMW (65 unități), iar în clasamentul modelelor conduce Ford Kuga (93 unități), urmat de Hyundai Tucson (57 unități) și Toyota RAV4 și KIA Sportage cu câte 38 unități.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota C-HR cu 266 unități, acest model fiind urmat în clasamentul segmentului de Toyota Corolla cu 206 unități și Toyota RAV4 cu 144 unități.

Related posts