Test cu Dacia Duster de ziua națională

Da mai departe!

O să ne facem o tradiție din a sărbători ziua Națională la volanul unei mașini românești. Anul acesta, în mini-vacanța de 1 decembrie am ales să descoperim România cu Dacia Duster într-un itinerariu ce a inclus, Sinaia, Brașov, Sibiu și Alba Iulia.


Dacă ziua de 1 decembrie ne-a prins la Parada militară de la București, am avut suficient timp pentru a pleca în aceeași zi și a descoperi Alba Iulia în straie de sărbătoare.
Duster a primit în 2013 un facelift și motorizări care actualizează gama. În urma testului putem să recomandăm această mașină celor care nu vor să aibă probleme cu drumurile dificile și au nevoie de mult dorita tracțiune integrală.
Echiparea modelului de test ni se pare cea mai bună din gamă. Este drept că este cea de top, dar având în vedere că vorbim de Dacia, raportul calitate, dotări/preț este unul foarte bun.
Astfel, ne-am bătut cu codurile ce oscilau în diferite culori periculoase (de la galben, la portocaliu și roșu) folosind un Duster 4×4 echipat cu motorul 1.5 dCi de 110 CP. Modelul era echipat cu tapiserie de piele și chiar și încălzire în scaune.

Duster se comportă foarte bine chiar și pe astfalt, dar cu adevărat în largul său se simte în offroad, singura condiție este ca atunci când șoferul dă de o porțiune mai grea, trebuie să cupleze sistemul 4×4 low. Motorul 1.5 dCi este la fel cum ne-a obișnuit: o unitate pe care te poți baza și care oferă un cuplu suficient pentru orice situație. Timoneria cutiei este una precisă, treptele de viteză fiind puțin mai lungi.

Noua Dacia Duster adoptă o parte frontală complet redesenată şi îşi afirmă stilul robust. Calandrul, cu un design inedit, include o nouă grilă a radiatorului şi blocuri optice redesenate, care integrează lumini de zi. Interiorul a fost şi el înnoit, beneficiind de o nouă planşă de bord şi de scaune reproiectate. A fost schimbat şi locul destinat comenzilor geamurilor electrice.
Aici au loc 5 persoane, care beneficiază de suficient spațiu pentru cap și picioare. Portbagajul este destul de încăpător, iar bordul a căpătat noi spații de stocare foarte ingenioase. Astfel, pe lângă obișnuitul torpedou și spații pentru pahare de pe consola centrală, au mai fost create două locuri: unul în centrul bordului și celălalt deasupra torpedoului.

Noua Dacia Duster are mai multe echipamente: sistem de control al traiectoriei (ESP) şi 4 airbag-uri în serie, sistem MEDIA NAV, limitator-regulator de viteză, asistenţă la parcarea cu spatele.
Noua Dacia Duster păstrează toate calităţile care au asigurat succesul versiunii anterioare: polivalenţă, calităţile de rulare pe drumuri neamenajate şi capacitatea de a aborda trasee dificile în cazul versiunii 4×4.
Versiunea testată are suficient cuplu pentru a face faţă oricăror provocări, cutia este etajată pentru o exploatare mai eficientă a cuplului (cu o primă treaptă mai scurtă). Motorul 1.5 dCi rămâne la fel de eficient când vine vorba de consumul de combustibil. Despre Duster echipat cu tracțiune integrală putem spune că poate concura foarte bine segmentul de crossovere care au caracteristici tehnice apropiate dar și vehicule offroad consacrate.

La 1 decembrie 1918 Marea Adunare Națională de la Alba Iulia a hotărât Unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu Regatul Român. Această decizie a fost făcută publică prin Rezoluția de la Alba Iulia.
Se împlinesc 98 de ani de la Marea Unire din 1918, iar Alba Iulia sărbătoreşte Ziua Naţională cu spectacole, paradă militară, momente solemne, dar şi evenimente menite să asigure distracţia celor care vor să petreacă clipe de neuitat.
Cel puţin 30.000 de oaspeţi au participat la sărbătoarea de 1 Decembrie de la Alba Iulia. De Ziua Naţională, în 2016, se împlinesc 98 de ani de la Marea Unire.

Related posts