Tesla a renunţat să mai ceară ajutoare de stat pentru fabrica de baterii din Germania

Da mai departe!

Constructorul auto american Tesla şi-a retras solicitarea vizând acordarea de ajutoare de stat pentru uzina sa de baterii destinate automobilelor electrice, ce urmează a fi construită la Brandenburg, în apropiere de Berlin, a declarat vineri un purtător de cuvânt de la Ministerul german al Economiei, transmite Reuters.

„Tesla îşi menţine planurile vizând construirea unei uzine de baterii în apropiere de fabrica sa Gigafactory Berlin-Brandenburg, dar va face acest lucru fără finanţare de la stat pentru proiectele de tip IPCEI”, a spus purtătorul de cuvânt, făcând referire la subvenţiile europene care pot fi alocate pentru aşa-numitele „Proiecte Importante de Interes Comun European”.

În luna ianuarie, Uniunea Europeană a aprobat un plan care prevedea acordarea de ajutoare de stat constructorilor auto Tesla, BMW şi altora pentru a susţine producţia de baterii destinate vehiculelor electrice şi a ajuta blocul comunitar să îşi reducă importurile din China, lider mondial în acest domeniu. În cadrul acestui plan, Tesla se aştepta să primească finanţare de la UE în valoare de 1,14 miliarde de euro, iar o decizie finală era posibilă până la finele acestui an.

Separat, producătorul auto american a depus o cerere în luna noiembrie 2020 şi o cerere pentru a primi finanţare regională din partea landului Brandenburg. Suma exactă solicitată de Tesla nu a fost dezvăluită, însă, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul guvernului din landul Brandenburg, investiţiile cu o valoare de peste 100 milioane de euro beneficiază de o finanţare regională de 6,8% din valoarea lor nominală. La rândul său, Tesla investeşte cinci miliarde de euro din fondurile proprii în această uzină de baterii.

Conform calendarului iniţial, uzina Tesla de lângă Berlin urma să fie inaugurată în vara acestui an. Însă, grupul american a fost nevoit să amâne inaugurarea „Gigafactory” pentru sfârşitul lui 2021, dând vina pe birocraţia germană. În plus, construcţia acestei uzine s-a lovit şi de rezistenţa opiniei publice pe fondul îngrijorărilor cu privire la impactul asupra mediului înconjurător.

Tesla şi-a propus să ajungă rapid la un ritm de producţie de 500.000 de vehicule pe an la uzina sa de lângă Berlin. Însă, construcţia uzinei din Germania a demarat graţie unei autorizaţii temporare, iar o autorizaţie definitivă din partea landului Brandenburg nu a fost încă emisă, deşi lucrările de construcţie la viitoarea uzină au început în primul trimestru din 2020. Comparativ, uzina Tesla din Shanghai a fost terminată în doar 11 luni.

Related posts